چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 114050

مدیرکل پایگاه آمار و اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور گفت: موالید کشور در سال جری نسبت به مدت مشابه 6 سال گذشته رشد داشته است.

سلامت نیوز:مدیرکل پایگاه آمار و اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور گفت: موالید کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه 6 سال گذشته رشد داشته است.

علی اکبر محزون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درخصوص پیش بینی سازمان ملل مبنی بر اینکه ایران بعداز کشورهای عمارات و بحرین رتبه سوم جهان را از نظر سرعت پیر شدن جمعیت به خود اختصاص  داده است، گفت: چنین آماری به نقل از سازمان ثبت احوال تکذیب است و وضعیت همچنان در وضعیت هشدار است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه جمعیت به طور مناسب جایگزین نمی‌شود و با توجه به کاهش نرخ باروری در کشور که کاهش شدیدی را در سال‌های گذشته داشته، این عدم جایگزینی مناسب باعث می‌شود این ساختار به مراتب با سرعت بیشتری به سمت سالمند شدن برود.
 
محزون در ادامه درخصوص پیرشدن جمعیت تصریح کرد: چه بسا در آینده نه چندان دور سهم جمعیت سالمند کشور 15 تا 18 درصد برآورد شود و این درحالی است که در حال حاضر 5 درصد است ، یعنی جمعیت سالمند کشور 3 برابر افزایش می‌یابد.
 
مدیرکل پایگاه آمار و اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور درخصوص آخرین نرخ رشد جمعیت کشور، اظهار کرد: آخرین نرخ رشد جمعیت کشور بعد از طی یک روند کاهشی به رقم 1.03 درصد رسیده است.
 
محزون در ادامه به رشد موالید کشور اشاره کرد وگفت: هشدار پیری جمعیت و مذاکرات صورت گرفته کم تاثیر نبوده و رشد موالید کشور امسال از حدود 3 درصد سال گذشته به 4.03 درصد نسبت به مشابه سال قبل خود رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha