چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 114052

پزشکان معتقدند ورزش کردن و انواعی از رژیم‌های غذایی که منجر به تنوع بیشتر باکتری‌های روده می‌شوند در کاهش خطر چاقی موثرند.

سلامت نیوز: پزشکان معتقدند ورزش کردن و انواعی از رژیم‌های غذایی که منجر به تنوع بیشتر باکتری‌های روده می‌شوند در کاهش خطر چاقی موثرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اخیرا متخصصان مشاهده کرده‌اند انتخاب رژیم غذایی مناسب می‌تواند تنوع باکتری‌های روده را افزایش دهد که در نهایت خطر چاقی و مشکلات مرتبط با آن کاهش می‌یابد. در این مطالعه نیز دریافته‌اند که اگر ورزش هم به فاکتور رژیم غذایی اضافه شود همین نقش را خواهد داشت.

گروهی از متخصصان دانشگاه ملی ایرلند و کالج «کورک» به بررسی نمونه آزمایشگاهی خون و مدفوع 40 بازیکن حرفه‌ای به منظور ارزیابی تاثیر ورزش کردن بر باکتری‌های روده پرداختند. روده انسان دارای میلیون‌ها میلیون باکتری است و تنوع و میزان آنها بر چگونگی سوخت و ساز بدن و گرفتن انرژی از مواد خوراکی تاثیر می‌گذارد. همچنین نمونه‌های گرفته شده از این ورزشکاران با 46 ورزشکار غیرحرفه‌ای سالم مقایسه شد.

به گزارش مدیکال دیلی، این متخصصان در پایان و با توجه به نتایج آزمایش‌ها تاکید کردند که ورزش کردن فاکتور مهم دیگری در روابط بین میکروب‌های روده، سیستم ایمنی و سوخت و ساز است و در عین حال رژیم غذایی هم نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha