چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: 114053

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: با شکل گیری توده گرد و غبار بر روی کشور عراق طی امروز و فردا در استانهای ایلام، کرمانشاه، خوزستان، بوشهر و کردستان پدیده باد و گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

سلامت نیوز: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: با شکل گیری توده گرد و غبار بر روی کشور عراق طی امروز و فردا در استانهای ایلام، کرمانشاه، خوزستان، بوشهر و کردستان پدیده باد و گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، از اواخر وقت روز پنجشنبه (فردا) به سبب نفوذ هوای خنک به نوار شمالی کشور، ضمن کاهش نسبی دما بین 4 تا 8 درجه در این نواحی، بارش در سواحل دریای خزر آغاز می شود.
 
تحت تاثیر نفوذ این جبهه هوای خنک طی روز جمعه هفته جاری شاهد بارش باران و کاهش دما در استانهای گیلان، مازندران و گلستان خواهیم بود، ضمن آنکه شدت بارش در این روز در استان گیلان خواهد بود و سواحل دریای خزر نیز مواج خواهد شد.
 
همچنین در روز جمعه رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید در استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خراسان شمالی بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب قابل پیش بینی است و از بعد از ظهر فردا تا شنبه هفته آینده به سبب وزش باد شدید، خلیج فارس بویژه نواحی شرقی آن مواجی خواهد شد.
 
سازمان هواشناسی کشور تصریح کرده است: با بررسی نقشه های هواشناسی و استقرار توفان حاره ای بر روی عمان، دریای عمان مواج و طوفانی شده و تا یکشنبه هفته آینده این وضعیت ادامه خواهد داشت و طی این مدت رگبار و رعد و برق پراکنده سواحل سیستان و بلوپستان و شرق تنگه هرمز را در بر خواهد گرفت.
 
احد وظیفه مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در خصوص وضعیت هوای تهران نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: هم اکنون دمای هوای تهران 35 درجه بالای صفر، رطوبت نسبی هوا حدود 8 درصد و سرعت وزش باد در جهت غربی شهر تهران حدود 29 کیلومتر در ساعت است.
 
وی پیش بینی کرد کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز جاری بین 26 تا 37 درجه بالای صفر و آسمان تهران نیز در این روز نیمه ابری در بعد از ظهر با افزایش ابر گاهی با وزش باد شدید و بارش پراکنده باشد.
 
به گفته وی، کمینه و بیشینه هوای تهران در پنجشنبه این هفته بین 25 تا 38 درجه بالای صفر و آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری در بعد از ظهر با افزایش ابر گاهی با وزش باد شدید و بارش پراکنده خواهد بود.
 
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: کمینه و بیشینه هوا طی جمعه این هفته بین 22 تا33 درجه بالای صفر خواهد بود و پیش بینی می شود آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری گاهی با وزش باد شدید و در بعد از ظهر با افزایش ابر همراه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha