در دوران بارداری اغلب مادران با مشکلاتی مانند سردرد مواجه می‌شوند که ابدا نباید آنها را نادیده بگیرند، زیرا همین سردرد می‌تواند نشانه یک خطر بزرگ باشد.

حتی یک "سر درد" ساده در دوران بارداری را جدی بگیرید

سلامت نیوز: در دوران بارداری اغلب مادران با مشکلاتی مانند سر درد مواجه می‌شوند که ابدا نباید آنها را نادیده بگیرند، زیرا همین سر درد می‌تواند نشانه یک خطر بزرگ باشد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناسان هشدار می‌دهند وجود سر درد در دوران بارداری می‌تواند نشان دهنده‌ وجود مشکلات سلامتی جدی در مادران باردار باشد.

گفتنی است، علت اصلی سردرد در اغلب مادران باردار، بروز میگرن و یا تنش و استرس است که منجر به سر درد می‌گردد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بروز سردرد مزمن در هنگام بارداری به دلیل محدودیت استفاده از داروهای مسکن، می‌تواند سبب مشکلاتی مانند لخته شدن خون و یا افزایش فشار در جمجمه گردد.

پزشکان اعتقاد دارند، برخی از سردرد‌ها در دوران بارداری خوش خیم هستند و به مادر و نوزاد آسیبی نمی‌رسانند،اما برعکس برخی دیگر عوارض خطرناکی دارند و نشانه‌ بروز خطرات سلامتی برای مادر و نوزاد می‌باشند.

پزشکان بیمارستانی در کشور انگلستان با تحقیق بر روی سردرد مادران باردار دریافته‌اند، سردرد به ویژه در زنان چاق می‌تواند نشان دهنده‌ ترومپوز مغزی و یا وجود لخته‌ خون در جمجمه باشد.

همچنین سردرد می‌تواند خطر مسمومیت حاملگی را در مادران تشدید نماید.

پزشکان به مادرانی که به ویژه در دوران بارداری با سردرد‌های مزمن و تناوبی مواجه می‌شوند، توصیه می‌کنند، بدون مشاوره با پزشک از هیچ نوع دارویی استفاده نکنند و برای تشخیص دقیق حتما به پزشک مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha