مدیرکل دفتر تعالی بیمارستانی وزارت بهداشت گفت: با توجه به شیوع بیماریهای دیابت و فشارخون و سایرعوامل مربوطه، به طور قطع افزایش تعداد بیماران کلیوی تا سال 1400 وحشتناک خواهد بود.

افزایش وحشتناک آمار بیماران کلیوی/ 90 هزار بیمار کلیوی تا 1400 در کشور

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر تعالی بیمارستانی وزارت بهداشت گفت: با توجه به شیوع بیماریهای دیابت و فشارخون و سایرعوامل مربوطه، به طور قطع افزایش تعداد بیماران کلیوی تا سال 1400 وحشتناک خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سیداحمدتارا شب گذشته در جشن گلریزان انجمن بیماران کلیوی که در برج میلاد تهران برگزار شد، افزود: طبق آمارهای موجوددرحال حاضر حدود 28 هزار بیمار دیالیزی در کشور وجود دارندکه پیش بینی می شود تا سال 1400 شمسی تعداد بیماران دیالیزی و پیوندکلیه حداقل به 90 هزار نفر افزایش یابد.

وی بابیان اینکه در دنیا بین 8 تا 15 درصد بودجه های سلامت صرف بیماران کلیوی می شود، تصریح کرد: امسال به خاطر توجه ویژه و عملیاتی دولت و شخص وزیر بهداشت و سایر دست اندرکاران مربوطه 950 میلیارد تومان بودجه برای بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص داده شده است.

فوق تخصص بیماریهای کلیه در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات سالهای متمادی کشور در این زمینه مربوط به کمبود بخش و دستگاههای دیالیز است. به همین خاطر در حال حاضر سالانه نیازمند افزایش 1500 دستگاه دیالیز به مراکز درمانی کشور هستیم و این افزایش باید تا چندسال به طور مداوم صورت گیرد. چرا که تعدادقابل توجهی از بیماران، در سالهای آتی به جمع بیماران نیازمند دیالیز خواهند پیوست. بنابراین هم بایدبه فکر بیماران کنونی و هم به فکر بیمارن آینده باشیم.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت در کشور ابراز امیدواری کرد در آینده نه چندان دور شاهد تحولات جدی در خدمات رسانی به بیماران در مراکز درمانی دولتی ودانشگاهی خواهیم بود.

تارا با اشاره به نقش و جایگاه انجمن بیماران کلیوی در حمایت ازاین بیماران در سراسر کشور گفت: بدون شک این انجمن بدون کمکهای مردم و نیکوکاران نمی توانسته به موفقیتهای کنونی اش دست یابد و به طور قطع برای ادامه این مسیر و ارایه خدمات بهتر و بیشتر نیازمند یاری خیرین خواهدبود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha