یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی بلند مدت برای تولید بنزین در داخل، در عین حال گفت که در شرایط فعلی سلامت مردم در اولویت قرار دارد و واردات بنزین به صرفه‌تر خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس:‌ بنزین پتروشیمی آلوده است / واردات بنزین به صرفه‌تر از تولید داخل است

سلامت نیوز: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی بلند مدت برای تولید بنزین در داخل، در عین حال گفت که در شرایط فعلی سلامت مردم در اولویت قرار دارد و واردات بنزین به صرفه‌تر خواهد بود.
 
روبرت بگلریان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ناسالم بودن بنزین تولید پتروشیمی‌ها اظهار کرد: اگرچه شاید در مقطعی که ما برای واردات بنزین با مشکلاتی مواجه بودیم، تولید بنزین به لحاظ اقتصادی توجیهی برای ما داشت اما این کار پتروشیمی‌ها را از تولید کالا و محصولاتی که مختص بازار پتروشیمی است محروم می‌کند، ضمن اینکه این بنزین آلاینده است بنابراین بهتر است نسبت به واردات بنزین اقدام شود.
 
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی لزومی برای تولید بنزین در داخل کشور نیست و می‌توان نیاز کشور را با واردات رفع کرد، در چنین شرایطی که می‌توانیم اقدام به واردات کنیم، نباید آلودگی را به مردم تحمیل کنیم.
 
بگلریان خاطرنشان کرد: ما باید در عین حال نگاه به آینده و تحریم‌ها و محدودیت‌های احتمالی داشته باشیم اما در این مقطع واردات بنزین اگرچه هزینه‌هایی به کشور تحمیل می‌کند اما از جوانبی هم برایمان ارزان‌تر تمام می‌شود و می‌تواند به نحوی تعاملات و مناسبات بین‌المللی ما را حفظ کند تا در آینده روابط اقتصادی و بین‌المللی خود را استمرار ببخشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که کشور ما عقبه سیاسی دارد و نقش بنزین در اقتصاد داخلی ما باید برای تولید بنزین در داخل پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم، ولو اینکه واردات بنزین به صرفه باشد، باید پتانسیل تولید بنزین را پیدا کنیم مگر اینکه کیفیت و مصرف انرژی را سازماندهی مجددی کنیم که این هم در کوتاه مدت انجام نمی‌شود.
 
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: ما نهایتا باید دورنمای برنامه‌ریزی برای تولید بنزین و خودکفا شدن در این زمینه را داشته باشیم اما در شرایط فعلی سلامت مردم بسیار مهم است و واردات بنزین توجیه‌پذیر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha