دبیرکل خانه پرستار در آستانه 24 خرداد سالگرد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، اظهارداشت: جامعه پرستاری کشور از رئیس جمهور دولت تدبیر و امید، انتظار دارد در آستانه هفتمین سالگرد قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، اجرای این قانون را به پرستاران هدیه دهد.

دلایل مهاجرت و تغییر شغل جامعه پرستاری/ هدیه ای که پرستاران از رئیس جمهور می خواهند

سلامت نیوز: دبیرکل خانه پرستار در آستانه 24 خرداد سالگرد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، اظهارداشت: جامعه پرستاری کشور از رئیس جمهور دولت تدبیر و امید، انتظار دارد در آستانه هفتمین سالگرد قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، اجرای این قانون را به پرستاران هدیه دهد.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر اظهارداشت: به دنبال ایجاد فضای التهاب در جامعه پرستاری در خصوص عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به بهانه نداشتن اعتبار و از طرفی نا امید شدن پرستاری از حل مشکلات شان توسط مسئولین مربوطه، نامه سرگشاده ای به رئیس جمهور تقدیم شد که چکیده ای از افکار عمومی جامعه پرستاری بود.

وی با اشاره به اینکه این نامه بدون هیچگونه تشریفات اداری و تنها با قرار دادن بر روی سایت خانه پرستار، به رئیس جمهور محترم نوشته شده است، افزود: امیدواریم این نامه، مورد توجه آقای روحانی و سایر مسئولین مربوطه قرار بگیرد.

شریفی مقدم با اعلام اینکه در کمتر از یک هفته پس از انتشار این نامه، بیش از 18 هزار پرستار به صورت الکترونیکی آن را امضا کرده اند، تاکید کرد: امضای این نامه همچنان ادامه دارد و حجتی است برای توجه ویژه به جامعه پرستاری کشور که بیشترین خدمات کمی را به بیماران ارائه می دهند و در صف اول پاسخگویی به مردم در حوزه سلامت قرار دارند.

دبیر کل خانه پرستار با انتقاد از اینکه جامعه پرستاری کشور تحت فشار سنگین ناشی از کمبود پرستار و اضافه کاری اجباری قرار دارد، اظهارداشت: بی توجهی به مشکلات پرستاران باعث شده تا عده ای مهاجرت کنند، برخی تغییر شغل دهند و عده ای هم خانه نشین شوند. و آن دسته از پرستارانی که بالاجبار مشغول خدمت هستند، انگیزه لازم برای ارائه خدمات را ندارند و زیر بار سنگین کار، در حال له شدن هستند.

وی با بیان این مطلب که مسئولین مربوطه به جای آسیب شناسی مشکلات جامعه پرستاری، آمده اند و دانشجویان پرستاری را برای تامین کمبود نیرو بکار گرفته اند، افزود: بکارگیری این افراد بدون مزایای قانونی انجام شده و این در حالی است که استفاده از دانشجویان پرستاری، خلاف قانون است.

شریفی مقدم با عنوان این مطلب که خدمات پرستاری که به بیماران ارائه می شود در شان مردم نیست، تصریح کرد: کمبود نیروی پرستاری باعث شده تا بیماران آسیب ببینند.

دبیرکل خانه پرستار، یکی از راههای برون رفت از وضعیت موجود را اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری عنوان کرد و افزود: متاسفانه پس از گذشت 7 سال از تصویب این قانون، جامعه پرستاری از سیاستهای دوگانه حاکم بر حوزه سلامت ملتهب است.

وی با اشاره به نامه سرگشاده به رئیس جمهور، گفت: در آستانه 24 خرداد سالگرد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، پرستاران کشور منتظر جواب نامه هستند و به نظر می رسد بهترین هدیه رئیس جمهور دولت تدبیر و امید به پرستاران تلاشگر و زحمت کش در اولین سالگرد پیروزی در انتخابات، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باشد که بعد از گذشت 7 سال هنوز بر زمین مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha