یک قاضی دادگستری گفت: اتباع افاغنه مرتکب فجیع ترین جنایات می شوند و بدون اینکه ردی از خود باقی بگذارند محترمانه از کشور فرار می کنند.

سلامت نیوز: یک قاضی دادگستری گفت: اتباع افاغنه مرتکب فجیع ترین جنایات می شوند و بدون اینکه ردی از خود باقی بگذارند محترمانه از کشور فرار می کنند.

قاضی حسین اصغرزاده در گفتگو با مهر درباره جنایات اتباع افغان در ایران گفت: عمده قتل های که از سوی اتباع افغان در ایران انجام می شود مربوط به کشتن هموطنان خودشان است. 70 درصد قربانیان قتل های افاغنه از اتباع افغان بوده و حدود 30 درصد آنها ایرانی هستند.

وی افزود: عموما افاغنه اهل جنایت نیستند اما متاسفانه تعداد کمی از آنها مرتکب جرم می شوند که از لحاظ کیفیت جنایت هایشان هولناک و فجیع است. قاتلین افغان اغلب قربانیان خود را با ضربات شدید و با تعداد بالا به قتل می رسانند.

این قاضی دادگستری تاکید کرد: مجرمان افاغنه اغلب قربانیان خود را با آلاتی مانند بیل، کلنگ و چاقو به قتل می رساند. آنها پس از کشتن قربانیان خود جسد آنها را تکه تکه کرده و یا به آتش می کشند.

اصغرزاده ادامه داد: بازپرسان جنایی زمانی که با یک صحنه قتل فجیع روبرو می شوند اولین گزینه ای که به ذهنشان می رسد این است که این قتل از سوی یکی از اتباع افغان رخ داده است.

وی به فرار مجرمان افغان به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: مجرمان افغان اگر بلافاصله پس از ارتکاب جرم دستگیر نشوند، به راحتی از کشور فرار می کنند. اغلب اتباع غیرمجاز افغان بدون هویت واقعی وارد کشور می شوند و پس از ارتکاب جرم بدون اینکه از خود ردی به جا بگذارند فرار می کنند. در مواردی شاهد بودیم این افراد پس از جنایت خود را به اردوگاه طرد اتباع غیرمجاز معرفی کرده و خیلی محترمانه از کشور خارج شده اند.

این قاضی دادگستری تاکید کرد: در صورت فرار مجرمان افغان به کشورشان شناسایی و دستگیری آنها با توجه به شرایط حاکم بر این کشور سخت و گاها بعید است. همچنین پس از دستگیری عاملان این جنایت ها با مشکل شناسایی اولیای دم روبرو هستیم که این موضوع باعث اطاله دادرسی بسیاری از پرونده ها شده است.

اصغرزاده در خصوص علت ارتکاب جنایت های هولناک از سوی قاتلین افغان گفت: طی سالهای اخیر وقوع جنگ در کشور افغانستان باعث شده شرایط این کشور بر روی اتباع آن تاثیر گذاشته و افرادی که در چنین محیط هایی بزرگ شده اند ارتکاب قتل های فجیع برایشان آسان تر باشد. همچنین اتباع افغان به دلیل دوری از خانواده و فرزندانشان دچار مشکلات روحی و روانی می شوند.

وی درباره انگیزه جنایت های اتباع افغان نیز بیان کرد: افاغنه به دلیل اینکه افراد کاری هستند کمتر با انگیزه مالی مرتکب قتل شده و بیشتر جنایت های آنها با انگیزه تجاوز به زنان صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایرانی ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    1 0
    مهاجر غیر مجاز بی هویت بی وطن افغان که راحت وارد خاک ایران می شود هیچ فرقی با متجاوزان مرزی پژاک و گروهک ریگی ندارد ! و باید قاطعانه و بدوم اغماض تحت پیگرد قرار گیرد و از ایران اخراج شوند ! حتی اگر چند میلیون شوند نباید دولت ایران با خطای تمدید روادید آنها را گستاخ تر و پررو تر نماید !این کار خود ما را در آینده برای ساماندهی بیگانگان بسیار دشوارتر خواهد کرد و با افزایش این بیگانگان داخل شهرهای مرکزی امنیت ملی و هویت ایرانیان به شدت در معرض خطر جدی قرار می گیرد !