نماینده استان مازندران در شورای عالی استانها گفت: متاسفانه خطر سرازیر شدن شیرابه‌ زباله‌ها بیخ گوش منابع آبهای زیرزمینی و چاه‌های ما قرار دارد که خطری جدی محسوب می‌شود.

خطر، بیخ گوش منابع آبهای زیرزمینی مازندران

سلامت نیوز: نماینده استان مازندران در شورای عالی استانها گفت: متاسفانه خطر سرازیر شدن شیرابه‌ زباله‌ها بیخ گوش منابع آبهای زیرزمینی و چاه‌های ما قرار دارد که خطری جدی محسوب می‌شود.

سید مقیم مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با ابراز تاسف از بروز مشکلات جدی برای منابع زیرزمینی، اظهار کرد: متاسفانه کشاورزان در تماس مستقیم با این آبها قرار داشته و در زمان آبیاری محصولات کشاورزی خود در معرض انواع بیماری‌های پوستی قرار می‌گیرند که این خود خطر جدی و بزرگ برای کشاورزان و طبیعت است.

نماینده استان در شورای عالی استانها با اشاره به اینکه در این مساله باید با نگاه کارشناسی عمل شود، تصریح کرد: پیشنهاد دادم که با کارشناسی و بهره مندی از سرمایه گذاران و دادن تسهیلات بلند مدت کم بهره به شهرداریها و شرکت تعاونی شوراها، بخشی از مشکلات این بخش را به حداقل برسانیم.

مقیمی اظهار کرد: تبدیل زباله به کمپوست باعث ایجاد منبع درآمد برای شهرداری‌ها و شرکت تعاونی‌های بخش‌ها و نهایتا باعث اشتغال زایی خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha