رازگشایی از حادثه سقوط مرگبار بلوک سیمانی شهرداری تبریز روی پدر و دختری در دستور کار قضایی قرار گرفت. تحقیقات قضایی در پرونده واژگونی بلوک سیمانی خیابان شریعتی تبریز، با دستور ویژه دادستان این شهر آغاز شده و در آن شهرداری تبریز مقصر شناخته شد.

اتهام سنگین شهرداری تبریز در سقوط مرگبار بلوک بتنی

سلامت نیوز: رازگشایی از حادثه سقوط مرگبار بلوک سیمانی شهرداری تبریز روی پدر و دختری در دستور کار قضایی قرار گرفت. تحقیقات قضایی در پرونده واژگونی بلوک سیمانی خیابان شریعتی تبریز، با دستور ویژه دادستان این شهر آغاز شده و در آن شهرداری تبریز مقصر شناخته شد.

ساعت 15 بعدازظهر دوم خردادماه سال جاری بود که واژگونی یک بلوک سیمانی متعلق به شهرداری منطقه 3 تبریز که به منظور پلمب کردن یک مغازه آرایشی-بهداشتی جلوی در ورودی آن قرار داده شده بود، مرگ «مهناز» 18 ساله و مصدومیت جدی پدر 41 ساله وی را کلید زد.
بعد از این حادثه، فرضیات مختلفی در مورد دلیل اصلی آن مطرح شد. با گذشت 22 روز از وقوع این حادثه هنوز شکایتی از سوی خانواده مهناز در دادسرای تبریز مطرح نشده و «ابراهیم» -پدر قربانی- نیز در انتظار زمان سومین عمل جراحی سنگین خود در ICU به سر می‌برد.
اسماعیل اکبری-برادر ابراهیم- در مصاحبه با شوک از دلیل مراجعه نکردنش به دادگاه و طرح شکایت علیه عاملان ماجرا گفت: برادرم در بیمارستان است و معلوم نیست زنده بماند یا خیر. این روزها درگیر مراحل درمان او هستیم. همچنین در این هفته مراسم تشییع جنازه و ختم برادرزاده‌ام را نیز می‌گذراندیم و فرصتی برای طرح شکایت نداشتیم. قصد داریم بعد از بهترشدن حال برادرم و مرخص شدن او از بیمارستان پیگیر پرونده شویم. دکتر تبریزی، پزشک معالج ابراهیم نیز در مورد وضعیت او این‌گونه توضیح داد: ابراهیم اکبری از ناحیه هر دو پا و شانه سمت چپ دچار شکستگی‌های جدی شده است. تاکنون یک عمل موفقیت‌آمیز روی پای راستش داشته‌ایم و روز یکشنبه هم عمل دوم را روی پای چپ وی انجام خواهیم داد. در روزهای آتی نیز عمل سنگینی روی شانه‌اش انجام می‌دهیم و به احتمال فراوان در روزهای پایانی هفته آتی در صورت بهتر شدن وضعیت جسمانی‌اش او را از ICU به بخش منتقل می‌کنیم.
  پیگیری‌های قضایی
در حالی که خانواده مهناز هنوز فرصتی برای شکایت پیدا نکرده‌اند، دادستان تبریز دستور ویژه‌ای را برای رازگشایی از این حادثه صادر کرده است.
«موسی خلیل‌اللهی» دادستان تبریز درباره جزئیات این پیگیری قضایی به شوک گفت: با وجود پیگیری نکردن خانواده دختر 18 ساله برای شکایت از عاملان این حادثه، دادستانی به عنوان مدعی‌العموم وارد ماجرا شده و با تعیین بازپرس ویژه، پرونده را در جریان تحقیق و بررسی قرار دادیم. دادستان تبریز همچنین در ادامه گفت: شنیده‌های زیادی در مورد این ماجرا به گوش می‌رسد و فرضیات مختلفی درباره علت اصلی وقوع حادثه وجود داشت اما تا تکمیل شدن تحقیقات، نمی‌توانستیم در مورد این علت به طور قطعی اظهارنظر کنیم.
خلیل‌اللهی همچنین اعلام کرد: درخصوص این حادثه از مطلعان و مقصران احتمالی تحقیقاتی صورت گرفت و نتایج نشان می‌دهد مقصر اصلی حادثه، شهرداری است.
وی گفت: شهرداری تبریز در استفاده از بلوک‌های بتنی برای واحدهای غیرمجاز و سقوط آن مقصر است و پرونده قضایی در این خصوص تشکیل و با جدیت پیگیری می‌شود.

منبع:‌ روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha