رئیس انجمن تالاسمی ایران از کاهش فرانشیز داروهای خارجی بیماران تالاسمی و همچنین معاف شدن تعدادی از داروهای تولید داخل از فرانشیز خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس انجمن تالاسمی ایران از کاهش فرانشیز داروهای خارجی بیماران تالاسمی و همچنین معاف شدن تعدادی از داروهای تولید داخل از فرانشیز خبر داد.

مجید آراسته در گفتگو با ایلنا، با اشاره به تفاهم نامه اخیر وزارت بهداشت با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در زمینه کاهش هزینه های دارویی بیماران خاص و صعب العلاج گفت: با پیگیری رسانه ها و انتقال مشکلات این بیماران به مسئولان و همچنین ارزیابی هایی که خود وزارت بهداشت داشت، این نتیجه حاصل شد که تغییرات و تسهیلاتی درمورد وضعیت فرانشیز دارویی بیماران تالاسمی به منظور کاهش هزینه آنها در درمان بیماری در نظر گرفته شود.

وی ضمن قدردانی و تشکر از مسئولان وزارت بهداشت که در برطرف کردن مشکلات بیماران تالاسمی قدم برداشتند، گفت: حرکت خوبی انجام شده و امیدواریم بیماران تالاسمی هرچه زودتر از ثمرات این تفاهم نامه استفاده کنند.

آراسته بااشاره به اینکه فرانشیز داروهای خارجی کاهش پیدا کرده و  یک یا دو مورد از داروهای تولید داخل نیز معاف از فرانشیز شده اند، افزود: همچنین دو داروی خارجی نیز با کاهش فرانشیز دریافتی رو به رو شده اند که با چنین تصمیم گیری هایی عملا هزینه های درمان بیماران به حد قابل قبول رسیده است.

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده در زمینه در دسترس بودن دارو برای بیماران تالاسمی گفت: علاوه بر دارو و قیمت آن دسترس بودن دارو مساله مهمی بود که دوستان در وزارت بهداشت پیگیر شدند و تا الان اقدامات خوبی انجام شده به طوری که در دسترس بودن دارو برای بیماران تالاسمی در وضعیت بهتر و مناسب تری قرار گرفته است.

آراسته همچنین با اعلام اینکه تفاوت قیمت داروهای تولید داخل و داروهای وارداتی بیماران تالاسمی به حد منطقی رسیده است، افزود: اگر چه قبول داریم بین قیمت داروی تولید داخل و وارداتی باید تفاوت باشد و در این شکی نیست اما باید این تفاوت منطقی باشد و در حدی نباشد که دسترسی دارو برای بیمار صفر شود که خوشبختانه این مساله نیز مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفته و این تفاوت قیمت منطقی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha