معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ‌با اجرای برنامه تحول نظام سلامت، بیماران صعب‌العلاج در بیمارستان‌های دولتی رایگان درمان می‌شوند.

سلامت نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ‌با اجرای برنامه تحول نظام سلامت، بیماران صعب‌العلاج در بیمارستان‌های دولتی رایگان درمان می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،‌ علی جبرانی صبح امروز طی نشستی در این رابطه اظهار داشت: یکی از اهداف دولت و مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رفع محرومیت و کمک به محرومین و مستضعفان در حوزه بهداشت است و در همین راستا روشن‌ترین هدف برای نظام سلامت اجرای برنامه تحول نظام سلامت تعیین شده است.

وی افزود: حرکتی که در دولت جدید بعد از ساعت‌ها کار کارشناسی در قالب برنامه تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت 93 در سراسر کشور آغاز شده است اجرایی شدن 6 گام از هشت‌گام این برنامه در کشور و استان هرمزگان بوده است و بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی زیر مجموعه وزارت بهداشت موظف به اجرای این برنامه هستند.

حیرانی تصریح کرد : یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که مردم با آن مواجه بودند هزینه‌های بالای درمانی بود که بسیاری از داروها و تجهیزات در تعهد بیمه‌ها نبود و بیماران مجبور به تهیه از بازار آزاد یا پرداخت هزینه‌های بالای آن بودند.

 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: به همین منظور از این پس بیمارانی که از بیمه‌های شهری استفاده می‌کنند تنها 10 درصد از کل هزینه‌های درمانی، و بیمه‌های روستایی فقط پنج درصد از کل هزینه را پرداخت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در بررسی‌هایی که همکاران بهداشت و درمان و تیم اجرایی برنامه تحول نظام سلامت انجام داده‌اند رضایت خوبی در بین مردم به وجود آمده است و بیماران دیگر نگران پرداخت هزینه‌های درمانی خود نیستند و جز تحمل رنج بیماری خود هیچ رنجی را متحمل نخواهند شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از امتیازات ویژه این برنامه برای پزشکان و کارکنان شاغل در برنامه تحول نظام سلامت خبر داد و افزود: این امتیازات باعث ماندگاری و جذب بیشتر پزشکان در مراکز بهداشتی درمانی استان خواهد شد.

حیرانی یادآور شد: یکی دیگر از بسته‌های برنامه تحول نظام سلامت ارائه خدمات درمانی 100 در صد رایگان برای بیماران صعب‌العلاج و سرطانی است و از این پس این بیماران در بیمارستان‌های دولتی به‌صورت کاملا رایگان درمان خواهند شد.

همچنین یکی دیگر از خدمات اجرایی در این برنامه بحث ویزیت بیماران در درمانگاه‌های بیمارستان‌های دولتی است با توجه به کمک‌های مالی که در این برنامه دیده شده بیمارستان‌ها تقویت شده است و مردم می‌توانند با هزینه اندک از خدمات تخصصی در درمانگاه‌های این بیمارستان‌ها استفاده نمایند.

وی با اشاره به ترویج زایمان طبیعی و کاهش آمار سزارین در بیمارستان‌ها گفت: در اجرای برنامه تحول نظام سلامت به همکاران در بیمارستان‌ها توصیه شده است تا مادران را به زایمان طبیعی تشویق نمایند و اهمیت بیشتری به زایمان طبیعی داده شود به همین منظور انجام زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی کاملا رایگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha