همزمان با روز جهانی اهدای خون، شعار «خون سالم برای نجات مادران» در کانون توجه قرار گرفت.

سلامت نیوز: همزمان با روز جهانی اهدای خون، شعار «خون سالم برای نجات مادران» در کانون توجه قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، روزانه حدود 800 زن به دلیل مشکلات مرتبط با بارداری و وضع حمل جان خود را از دست می‌دهند که خونریزی در این شرایط دلیل اصلی مرگ و میر آنان به حساب می‌آید. بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) هدف از انتخاب این شعار، افزایش آگاهی در مورد چرایی اهمیت دسترسی به موقع به خون سالم و فرآورده‌های آن به منظور پیشگیری از مرگ و میر مادران است.

طبق بررسی‌های انجام شده از سوی این سازمان زمانی که یک مادر جان خود را از دست می‌دهد نه تنها نوزاد او با خطر مرگ و سوء‌تغذیه روبرو می‌شود بلکه رفاه و آسایش تمامی اعضای خانواده تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در صورتی که تمامی شرایط برای انتقال خون سالم انجام گیرد، جان این مادران حفظ می‌شود.

انتقال خون زندگی بیماران را حفظ می‌کند و سلامت عمومی را بهبود می‌بخشد اما با این حال هنوز بسیاری از بیماران نیازمند به خون به موقع به خون سالم دسترسی پیدا نمی‌کنند.

به گزارش سایت مرکز اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، هر سال در جهان حدود 108 میلیون واحد خون اهدایی جمع‌آوری می‌شود که نزدیک به 50 درصد از این خون‌های اهدایی در کشورهایی بادرآمد بالا تهیه و جمع‌آوری می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha