معاون پرستاری وزیر بهداشت تاکید کرد: باید کمبود پرستار در کشور را جبران و به حداقل برسانیم که این امر از طریق راهکارهای بلندمدت و کوتاه‌مدت پیگیری می شود.

سلامت نیوز: معاون پرستاری وزیر بهداشت تاکید کرد: باید کمبود پرستار در کشور را جبران و به حداقل برسانیم که این امر از طریق راهکارهای بلندمدت و کوتاه‌مدت پیگیری می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد میرزابیگی در همایش پرستاران مشهد، اظهار کرد: از راهکارهای بلندمدت می‌توان به تغییر ظرفیت در تعداد و نوع پذیرش در دانشکده‌های پرستاری کشور اشاره کرد که با معاونت اموزش وزارت بهداشت و برد پرستاری دراین زمینه همکاری داریم و این امر در آینده نهایی خواهد شد.

میرزابیگی طرح دانشجویی پرستاری را از راهکارهای کوتاه مدت برای جبران کمبود پرستار دانست و افزود: با اجرای طرح تحول نظام پرستاری مجوزهایی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داده‌ایم که بر اساس آن دانشجویان سال آخر یا ترم‌های شش به بعد کارشناسی، ارشد و دکتری می‌توانند به صورت ساعتی در بیمارستان‌های کشور مشغول به کار شوند تا با کمک آنان بتوانیم کمبود پرستار را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه میزان افزایش حقوق پرستاران بر اساس مصوبه دولت در اول سال است، بیان کرد: تغییراتی در بحث کارانه‌ها در ماه‌های آینده انجام خواهد گرفت.

معاون پرستاری وزیر بهداشت در خصوص نظام پرداخت در بحث کارانه‌ها خاطرنشان کرد: از یک ماه گذشته در معاونت‌های وزارت بهداشت کارگروه‌هایی تشکیل شده است که نتایج نهایی آن در آینده به کشور ابلاغ می‌شود.

میرزابیگی با بیان اینکه مهاجرت پرستاران به خارج از کشور نگران‌کننده نیست، تصریح کرد: طی شش سال گذشته، حدود ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر در هر سال مهاجرت کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha