شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 114131

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی معتقد است، خاصیت چربی سوزی برخی خوراکی ها همچون کرفس، باوری اشتباه و غیرعلمی است.

سلامت نیوز: دبیر انجمن پیشگیری از چاقی معتقد است، خاصیت چربی سوزی برخی خوراکی ها همچون کرفس، باوری اشتباه و غیرعلمی است.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر «محمد هاشمی » در مطلبی که در سایت شخصی خود منتشر کرده، با بیان اینکه بافت ذخیره چربی نوعی انرژی ذخیره شده است که بر اساس قانون بقاء جرم و انرژی برای از بین رفتن باید به سایر انواع انرژی تبدیل شود، می افزاید: اصطلاح «چربی سوز» واژه ای عامیانه و کاملاً غیرعلمی است.

وی ادامه می دهد: اگر چربی سوزی یک ماده غذایی، صحت داشته باشد به این معنا است که خوراکی باید چربی ذخیره شده در بدن را به شکل دیگری از انرژی مانند گرما، نور و یا صوت تبدیل کند، اما عملاً هیچکس با مصرف این مواد به اصطلاح چربی سوز، حرارت، متصاعد نمی کند و یا نورانی یا پر سر و صدا نمی شود.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی می افزاید: خوراکی هایی همچون کرفس، انواع کلم و سبزیجات به دلیل اینکه در واحد حجم کالری پایینی دارند، موجب پری معده و احساس سیری می شود و فرد در عین سیری کالری کمتری دریافت می کند؛ بنابراین بدن برای تامین انرژی فعالیتهای روزمره از ذخایر چربی استفاده کرده و این امر نهایتاً منجر به کاهش وزن می شود.

هاشمی همچنین به آندسته از افرادی که فکر می کنند با مصرف صرف سبزیجات لاغر می شوند، توصیه می کند: گرچه افزودن این خوراکی ها به ایجاد رفتار غذایی مطلوب کمک می کند اما رعایت رژیم غذایی متنوع در کنار فعالیت بدنی مناسب تنها راه حل مساله چاقی است.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی تاکید می کند: منحصر کردن روش کاهش وزن به مصرف سبزیجات، روش نتیجه بخش و پایداری برای کاهش وزن به شمار نمی آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha