عضو شورای شهر تهران درخصوص موضوع کاهش سن معاینه فنی خودروها گفت: پیگیر تشکیل کارگروه مشترک مجلس و شورای شهر برای بررسی این موضوع هستیم.

سلامت نیوز: عضو شورای شهر تهران درخصوص موضوع کاهش سن معاینه فنی خودروها گفت: پیگیر تشکیل کارگروه مشترک مجلس و شورای شهر برای بررسی این موضوع هستیم.

اقبال شاکری در گفت و گو با پانا، با اشاره به حساسیت ویژه شورای شهر برای معاینه فنی خودروها اظهارداشت: اعضای شورای شهر از مراکز معاینه فنی در تهران بازدید می کنند و از نزدیک در جریان فعالیت های این مراکز قرار می گیرند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه عدم معاینه فنی خودروها موجب افزایش آلودگی هوای پایتخت می شود، افزود: نداشتن معاینه فنی خودروها مشکلات عمده ای را هم برای دارندگان آن و هم برای جان سایر افراد ایجاد می کند.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری مستمر شورای شهر برای کاهش سن معاینه فنی خودرو تصریح کرد: در آخرین جلسه ای که با اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس داشتیم قرار شد كارگروهی از نمایندگان مجلس، كمیسیون سلامت شورا و سازمان محیط زیست برای کاهش سن معاینه فنی خودروها تشكیل ‌‌شود تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت كاهش سن معاینه خودروها از 5 به 2 سال یادآور  شد: از اعضای فراكسیون محیط زیست مجلس درخواست کردیم تا مقدمات كاهش الزام معاینه‌ فنی خودروها را مانند قانون گذشته آن یعنی 2 سال برسانند.

به گزارش پانا، در اسفند‌ماه سال 90، مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی، خودروهای صفر را تا پنج سال از انجام معاینه فنی معاف کرد که این موضوع مورد انتقاد شدید مدیران شهری تهران و کارشناسان محیط ‌زیست قرار گرفت که با گذشت مدتی، نمایندگان نیز موافق بازگشت سن معاینه فنی به دوسال شدند اما تا کنون هیچ اقدامی برای این امر صورت نگرفته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha