یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 114140

از هوش رفتن علت های متعددی دارد؛ از اسیدی شدن معده گرفته تا لخته شدن خون در مغز. از این رو لازم است علت پزشکی آن مشخص شود.از آنجا که بیهوشی یکباره اتفاق می افتد ممکن است باعث غافلگیری شما شود واز آنجا که دیابت،از علت های بیهوشی شیوع بالایی داردبهتر است از علت های بیهوشی بیشتر بدانیم تا غافلگیر نشویم.

سلامت نیوز: از هوش رفتن علت های متعددی دارد؛ از اسیدی شدن معده گرفته تا لخته شدن خون در مغز. از این رو لازم است علت پزشکی آن مشخص شود.از آنجا که بیهوشی یکباره اتفاق می افتد ممکن است باعث غافلگیری شما شود واز آنجا که دیابت،از علت های بیهوشی شیوع بالایی داردبهتر است از علت های بیهوشی بیشتر بدانیم تا غافلگیر نشویم.

در این مطلب به نقل از «Readers digest» علت های از هوش رفتن و اقدام های مهمی را که پس از به هوش آمدن باید انجام داد، بررسی می کنیم.

علت ها
افت میزان قند خون:با افت ناگهانی قند خون، فرد دچار بیهوشی می شود که اغلب در بیماران دیابتی دیده می شود. نخوردن برای مدت طولانی می تواند باعث افت قند در بیماران دیابتی شود.

گرما زدگی: گرما زدگی بر اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما و خشک شدن آب بدن رخ می دهد. بنابراین باید به فردی که بیهوش شده است، مخلوطی از قند، نمک و آب داده شود.

افزایش اسید معده:هنگام افزایش اسید معده، قفسه سینه دچار گرفتگی عضلانی شده و نفس کشیدن سخت می شود. در حالی که احساس خفگی می کنید، جریان خون به مغز به طور موقت قطع می شود و دچار بیهوشی می شوید.

حمله صرع:برخی افراد دچار حمله صرع یا بیماری عصبی می شوند.

صرع باعث بیهوشی می شود.

دوران بارداری:در این دوران فرد مستعد به بیش فعالی هورمونی می شود که یکی از علل بیهوش شدن است. در دوران بارداری فرد دچار متابولیزم بالا نیز می شود. بنابراین اگر به اندازه کافی برای ۲ نفر غذا نخورید، دچار افت فشار خون می شوید و از حال می روید.

مشکل گردش خون:اگر دچار مشکل گردش خون هستید و خون در پاها جمع می شود، خون رسانی به مغز قطع می شود؛ از این رو از حال می روید. این امر در رگ های خونی انسداد ایجاد می کند.

استرس و فشار عصبی:تغییر هورمون ها باعث بیهوشی می شود.

حمله قلبی:گاهی هنگام حمله قلبی فرد از حال می رود و گاهی نیز در این هنگام برای چند ثانیه قلب متوقف می شود.

کم خونی:اگر تعداد گلبول های قرمز خون در بدن که اکسیژن به مغز حمل می کند کم باشد، فرد به علت ضعف از حال می رود.این مشکل به علت کمبود آهن در زنان شایع است.

اقدامات پس از به هوش آمدن

هرگز، یک باره از جا بلند نشوید. بهتر است که دراز بکشید یا بنشینید. با ایستادن، جریان خون رسانی به مغز افت می کند و احتمال زمین خوردن وجود دارد.

پس از به هوش آمدن بهترین ماده غذایی که فشار را به حالت عادی برمی گرداند، نمک است. کافی است کمی نمک زیر زبان فردی که به هوش آمده است قرار دهید، تا به حالت طبیعی برگردد.

جرعه جرعه آب بنوشید. ممکن است علت از حال رفتن کم آبی باشد؛ جرعه جرعه نوشیدن آب علاوه بر بهبود حال فرد، نفس کشیدن را نیز راحت می کند.

برای یک ساعت پس از به هوش آمدن، آب میوه مرکباتی مانند پرتقال، لیموترش، آناناس و... را بنوشید.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha