یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 114144

یک شرکت هلندی نوعی دستبند ایمنی طراحی کرده که بسیار شبیه دستبندهای عادی است اما در زمان مواجهه کاربر با خشونت جنسی، یک علامت هشدار ارسال می‌کند.

سلامت نیوز: یک شرکت هلندی نوعی دستبند ایمنی طراحی کرده که بسیار شبیه دستبندهای عادی است اما در زمان مواجهه کاربر با خشونت جنسی، یک علامت هشدار ارسال می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، خشونت جنسی متاسفانه هنوز یکی از مشکلات پیش‌روی عمدتا زنان در کشورهای جهان است که تاثیر آن، چه بر روی قربانیان و چه سایرین تاسف‌بار است.

دستبند Safelet با قصد القای حس امنیت برای کاربران طراحی شده است.

دستبند ساده ایمنی شرکت هلندی Everfind به کاربر اجازه می‌دهد هر زمان احساس خطر کرد یک پیام هشدار ارسال کند. فعالسازی این فناوری بسیار سریعتر و ساده‌تر از استفاده از تلفن همراه بوده و اطلاعات مهمی را در اختیار افراد دریافت کننده هشدار اضطراری قرار خواهد داد.

فعال کردن اولیه دستبند، شامل نصب برنامه Safelet بر روی اندروید یا iOS و جفت کردن تلفن همراه هوشمند با دستبند Safelet است. کاربر سپس می‌تواند سطح امنیت ترجیحی را از گزینه‌های میان دوستان و خانواده، ‌جامعه گسترده‌تر دارندگان Safelet یا عموم انتخاب کرده و از «نگهبانان» برای برقراری تماس دعوت کند.

فرآیند فعالسازی دستبند Safelet در زمان مواجهه با خطر بسیار ساده است. کاربر باید بطور همزمان بر روی دکمه‌های دو طرف دستنبد فشار وارد کند تا به سرعت پیامی به همراه موقعیت دقیق فرد از طریق تلفن همراه هوشمند به نگهبانان ارسال شود.

در همان لحظه، میکروفون داخلی دستبند شروع به ضبط صدا می‌کند که در مراجعه به پلیس به عنوان شاهد قابل ارائه است.

در حالیکه Safelet بیشتر برای زنان در بازار وارد شده،‌ اما مردان نیز می‌توانند از آن در زمان مواجهه با چنین موقعیتهایی استفاده کنند.

دستبند ایمنی مذکور اکنون از طریق سایت Indiegogo در حال جمع‌آ‌وری سرمایه بوده و با قیمت 99 دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

دستبند خشونت جنسی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha