عضو فراکسیون محیط زیست مجلس آلودگی مواد غذایی و خوراکی و عدم تولید محصولات ارگانیک در کشور را معضل جدید زیست محیطی دانست و گفت: این امر موجب بالا رفتن آمار مرگ و میر غیرطبیعی می شود.

سلامت نیوز: عضو فراکسیون محیط زیست مجلس آلودگی مواد غذایی و خوراکی و عدم تولید محصولات ارگانیک در کشور را معضل جدید زیست محیطی دانست و گفت: این امر موجب بالا رفتن آمار مرگ و میر غیرطبیعی می شود.

سید محمد ابراهیمی در گفت و گو با پانا، ضمن بیان این موضوع که نمی توان مشکلات محیط زیست را طبقه بندی کرد و این مشکلات در مناطق مختلف اولویت های متفاوتی دارد، گفت: یکی از مهم ترین مشکلات حوزه محیط زیست وجود ریزگردها و گرد و غبار است که البته مجلس برای مهار این ریزگردها بودجه ای را در سال جاری اختصاص داده است تا دولت با ایجاد فضای سبز به کاهش ریزگردها کمک کند.


وی همچنین ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات محیط زیست که کشور با آن روبروست و از اهمیت برخوردار بوده مساله آلودگی هوا است که کمیت و کیفیت آن در مناطق مختلف، متفاوت است به طوری که در کلان شهر به شدت با آلودگی هوا و مسایل مربوط به صنایع آلاینده مواجه هستیم.


به گفته این نماینده مجلس، مخاطرات خشکی دریاچه ارومیه معضل جدی منطقه آذربایجان است که تبعات بسیار گسترده ای را بر محیط زیست بر جای می گذارد که خوشبختانه اقدامات جدیدی برای حل این مساله در دست انجام است.


ابراهیمی در ادامه گفت: در جنوب کشور نیز با مشکلات انتقال آب کارون و خشکی منطقه و در نهایت آلودگی محیط دریا و ریختن آلاینده های ناشی از صنعت پتروشیمی مواجه هستیم که سازمان محیط زیست باید اقدام جدی در این راستا انجام دهد.


عضو فراکسیون محیط زیست مجلس آلودگی مواد غذایی و خوراکی و عدم تولید محصولات ارگانیک در کشور را معضل جدید زیست محیطی دانست و افزود: این امر موجب بالا رفتن آمار مرگ و میر غیر طبیعی می شود و ما معتقدیم که نتیجه نادیده گرفتن مشکلات زیست محیطی در سلامت افراد بروز می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha