رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پی گزارش ایسنا درباره وضعیت کودک تهرانی آسیب دیده در طوفان و اظهارات والدین این کودک در زمینه چگونگی ارایه خدمات درمانی به وی تاکید کرد که مشکلی جهت ادامه درمان این کودک توسط اساتید دانشگاه و هیات علمی در بیمارستان دولتی وجود ندارد.

سلامت نیوز: رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پی گزارش ایسنا درباره وضعیت کودک تهرانی آسیب دیده در طوفان و اظهارات والدین این کودک در زمینه چگونگی ارایه خدمات درمانی به وی تاکید کرد که مشکلی جهت ادامه درمان این کودک توسط اساتید دانشگاه و هیات علمی در بیمارستان دولتی وجود ندارد.

دکتر عباس زارع‌نژاد ضمن اشاره به اظهارات والدین "نیما امانی" در زمینه چگونگی ارایه خدمات به این کودک در بیمارستان رسول اکرم (ص) به ایسنا، گفت: بیمارستان رسول اکرم (ص) جزو بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت است و اکنون طرح تحول سلامت در آن در حال اجراست. بر همین اساس تمام خدمات درمانی با هزینه‌ای ناچیز و فرانشیز 10 درصد ارایه می‌شود. ضمن آنکه اگر خانواده مذکور شرایط پرداخت همین 10 درصد را نیز نداشته باشند، موضوع از طریق مددکاری بیمارستان قابل حل است.

وی ضمن تاکید بر آنکه مشکلی جهت ادامه درمان کودک مذکور در بیمارستان دولتی وجود ندارد، در پاسخ به اصرار خانواده این کودک برای انتقال به بیمارستان خصوصی گفت: وزارت بهداشت در بیمارستان دولتی نهایت خدمات را ارایه می‌دهد. اما اگر والدین کودک اصرار به انتقال وی به بخش خصوصی دارند، تصمیم با خودشان است. به این ترتیب اگر مجموعه حمایتی شهرداری و شورای شهر برای ادامه درمان در بخش خصوصی تصمیم یا برنامه‌ای دارند، والدین می‌توانند کودک‌شان را با رضایت شخصی به بیمارستان خصوصی منتقل کنند که البته در این صورت مسوولیت انتقال و عوارض احتمالی بعدی بر عهده خود خانواده خواهد بود.

زارع‌نژاد همچنین درباره آن بخش از اظهارات والدین این کودک مبنی بر جراحی دست کودک توسط رزیدنت‌ها و انترن‌های بیمارستان رسول اکرم (ص) که علت اصرار آنها به مراجعه به بخش خصوصی جهت ادامه درمان ذکر شده بود، گفت: بیمارستان رسول اکرم (ص) بیمارستانی فوق تخصصی است و اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه مسوولیت درمان را بر عهده دارند. ضمن آنکه در قالب طرح تحول سلامت نیز اکنون پزشک متخصص مقیم در تمام ساعات شبانه روز در بیمارستان حضور دارد. اینکه گفته می‌شود در بیمارستان خصوصی خدمات با کیفیت بهتری ارایه می‌شود، بحث فرهنگی و غیرقابل قبول است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha