تصادف سنگین اتوبوس شهری در یکی از محله‌های پرجمعیت پایتخت منجر به زخمی شدن 3 تن و خسارت به 14 خودرو شد. شاهدان عنوان کردند راننده اتوبوس حالت غیرعادی داشته و مانند راننده‌های فیلم‌های اکشن رانندگی کرده است. ساعت 7 و 50 دقیقه شامگاه جمعه 23 خردادماه سال جاری اتوبوس افسارگریخته‌ای در خیابان شهید قربانی منطقه ابوذر تهران جان رهگذران را به خطر انداخت.

سلامت نیوز: تصادف سنگین اتوبوس شهری در یکی از محله‌های پرجمعیت پایتخت منجر به زخمی شدن 3 تن و خسارت به 14 خودرو شد. شاهدان عنوان کردند راننده اتوبوس حالت غیرعادی داشته و مانند راننده‌های فیلم‌های اکشن رانندگی کرده است. ساعت 7 و 50 دقیقه شامگاه جمعه 23 خردادماه سال جاری اتوبوس افسارگریخته‌ای در خیابان شهید قربانی منطقه ابوذر تهران جان رهگذران را به خطر انداخت.

در این خیابان شلوغ و باریک عده‌ زیادی از اهالی که در حال رفت و آمد و خرید بودند خود را در مقابل اتوبوس شرکت واحدی دیدند که با سرعت بسیار بالا و همانند تعقیب و گریزهای اکشن سینمایی در حال حرکت بود. رهگذران با وحشت سعی می‌کردند از مقابل اتوبوس که انگار نمی‌خواست توقف کند فرار کنند چون کنترل اتوبوس از دست راننده خارج شده بود و با سرعت از میدان جلیلی به سوی خیابان شهید نیک‌نفس در حال حرکت بود.
اتوبوس بخش خصوصی شرکت واحد با تعداد زیادی از خودروهای پارک شده و در حال حرکت بشدت برخورد و چند تن از عابران پیاده را نیز مجروح کرد. بهت و نگرانی، شاهدان را در جایشان میخکوب کرده بود. هنوز چند ثانیه‌ای از توقف اتوبوس نمی‌گذشت که راننده پیاده شد و پا به فرار گذاشت. چند تن از جوانانی که در محل حادثه حضور داشتند به دنبال راننده اتوبوس دویدند و در تعقیب و گریز خیابانی وی را متوقف کردند.
به گفته شاهدان چند تن از مردم در حال نجات جوانی بودند که با موتورش زیر اتوبوس گرفتار شده بود. شدت تصادف به حدی بود که چند تیم از آتش‌نشانی، اورژانس و پلیس برای امدادرسانی وارد عمل شدند.
اتوبوس با تصادف شدیدی که به راه انداخته بود خیابان را بسته بود و کار را برای امدادرسانی سخت‌تر کرده بود که با تلاش آتش‌نشانان، اتوبوس بخش خصوصی از آنجا به جای دیگری منتقل شد و در این میان 3 تن از کسانی که در جریان حادثه زخمی شده بودند تحت مداوای ابتدایی قرار گرفتند و برای معالجه به بیمارستان‌های ضیاییان و لقمان الدوله انتقال یافتند.
در ادامه مأموران کلانتری 161 ابوذر نیز راننده و سرنشین اتوبوس را که توسط مردم غافلگیر شده بودند بازداشت و بازجویی‌هایشان را در این رابطه آغاز کردند.
«هادی عباسی» یکی از کسانی که از نزدیک شاهد این ماجرا بود به شوک گفت: در حال خرید در میدان جلیلی بودم که متوجه حرکت خطرناک اتوبوس شدم. این اتوبوس با سرعت بسیار سرسام‌آور به سوی خیابان شهید نیک‌نفس حرکت کرد و در ابتدای آنجا هم خودروهای پارک شده و چند خودرو و موتورسیکلت را که در حال حرکت بودند در هم کوبید.
وی در ادامه افزود: صحنه بسیار هولناکی بود. حرکات خطرناک این اتوبوس بیشتر به فیلم اکشن شبیه بود. انگار راننده در حال بازسازی یکی از صحنه‌های اکشن سینمایی بود. مردم سرجایشان میخکوب شده بودند و باور نمی‌کردند اتوبوس شرکت واحد چنین خسارتی را رقم بزند!
عباسی گفت: من و چند تن از هم محله‌‌ای‌هایم برای نجات چند راننده و رهگذری که بشدت مجروح شده بودند وارد عمل شدیم و توانستیم جوان موتورسواری که زیر اتوبوس گرفتار شده بود را نجات بدهیم.
شهرام محمدنژاد یکی دیگر از شاهدان نیز گفت: این محله به خاطر این‌که خیابان‌های باریک و در عین حال پرجمعیتی دارد خودروها بویژه اتوبوس‌های شرکت واحد با احتیاط رانندگی می‌کنند ولی این اتوبوس به طور دیوانه‌واری در حال حرکت بود و مردم از ترسشان به پیاده‌روها یا کوچه‌ها می‌‌دویدند تا اتوبوس با آنان تصادف نکند.
وی افزود: اتوبوس که متعلق به خط جمهوری اسلامی-بهارستان بود پس از تصادف با 14 خودرو و موتورسیکلت و زخمی کردن 3 تن در خیابان نیک‌نفس متوقف شد و راننده آن پا به فرار گذاشت و من و چند تن از دوستانم که شاهد ماجرا بودیم به دنبالش دویدیم و وی را گرفتیم. راننده حالت طبیعی نداشت مدام به من و دوستانم التماس می‌‌‌کرد که رهایش کنیم ولی ما تا سررسیدن مأموران کلانتری وی را نگه‌داشتیم.
  بازداشت مقصران حادثه
سرگرد «دلاور القاصی مهر» رئیس کلانتری 161 ابوذر گفت: با اعلام این تصادف، نیروهای کلانتری به خیابان شهید نیک‌نفس اعزام شدند و در تحقیقات خود راننده و کمک راننده را که با هم شریک هستند دستگیر کردند.
وی افزود: تجسس‌ها نشان می‌داد که راننده پس از تصادف سنگین اقدام به فرار کرده بود که توسط اهالی دستگیر و تحویل مأموران شده بود و در بازجویی‌ها مشخص شد آنان حالت طبیعی نداشته‌اند.
رئیس کلانتری 161 ابوذر گفت: با توجه به‌شدت تصادف، عاملان آن با دستور بازپرس کشیک دادسرای یافت‌آباد بازداشت شدند و رسیدگی به پرونده آنان در اختیار تیمی از کلانتری قرار دارد و با اعزام آنان به پزشکی قانونی برای تست اعتیاد تا چند روز آینده علت این حادثه مشخص خواهد شد.
این در حالی است که پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: اتوبوس شرکت واحد متعلق به بخش خصوصی به سرقت رفته بود که هنگام فرار دزد حادثه آفرید. وی افزود: عصر جمعه گذشته،23 خردادماه، اتوبوس بخش خصوصی مربوط به شرکت تعاون همکار که در مسیر بهارستان -جمهوری فعالیت می‌کرد توسط یک دزد به سرقت رفت. وی ادامه داد: راننده، اتوبوس را متوقف کرده بود و برای انجام کاری از اتوبوس خود پیاده شد که در این هنگام مردی اتوبوس را سرقت کرده و با حرکت در مسیر ورود ممنوع در خیابان جلیلی با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرد.
  یک اشتباه!
به گزارش خبرنگار شوک که در صحنه حادثه حضور داشت پس از این تصادف حضور مردم منجر به ترافیک شدید در این محله شد و امدادرسانی و حضور نیروهای پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی را با مشکل روبه‌رو کرد.
برخی تماشاچیان حتی اهمیتی به درخواست‌های پلیس و نیروهای امدادی برای ترک آنان از محل حادثه برای امدادرسانی و آغاز تحقیقات نمی‌دادند و این نکته قابل توجه و تأمل است که چرا فرهنگ همیاری و همکاری در چنین رخدادهایی هنوز در جامعه ما آنچنان رشد نکرده است؟
در بسیاری از تصادفات و رخدادهایی تلخ شاهد بوده‌ایم که نیروهای امدادی که برای نجات جان حادثه‌دیدگان وارد عمل می‌شوند با مشکل ترافیک و عبور از حلقه تماشاچیان روبه‌رو می‌شوند.
ثانیه‌ها و دقایق در نجات حادثه‌دیدگان بسیار اهمیت دارد و باید این رفتار فرهنگ‌سازی شود که بهتر است به جای تماشاچی بودن، همیار پلیس و نیروهای امدادی باشیم.
  و اما...
جای خوشحالی دارد که در این حادثه کسی به کام مرگ فرو نرفت و خسارت‌ها بیشتر مالی بودند تا جانی! ولی باید به این نکته اشاره کرد که آیا نباید بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر رانندگان وسایط نقلیه عمومی مداوم باشد؟ چطور می‌شود شخصی که راننده نیست، پشت فرمان اتوبوس شرکت واحد بنشیند و در حالت غیرطبیعی که شاهدان عنوان کرده‌اند داخل اتوبوس آلات مصرف شیشه پیدا کردند اینگونه در سطح شهر و آن هم در منطقه‌ای بسیار شلوغ رانندگی کند!

منبع:روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha