معان بهداشت وزارت بهداشت، بر تقویت سیستم زنجیره سرد حمل و نقل واکسن در کشور به منظور بالا بردن میزان اثر بخشی آن تاکید کرد.

سلامت نیوز: معان بهداشت وزارت بهداشت، بر تقویت سیستم زنجیره سرد حمل و نقل واکسن در کشور به منظور بالا بردن میزان اثر بخشی آن تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علی اکبر سیاری در جلسه کمیته ایمن سازی کشوری به لزوم حمایت مالی از دریافت کنندگان واکسن و بهره مندی و دسترسی همه افراد به واکسیناسیون اشاره کرد.

وی تاکید کرد: زمانی می توان به اثربخشی واکسن اطمینان داشت که از کارخانه ای که آن را تولید می کند تا لحظه ورود به خانه های بهداشت و مراکز درمانی، واکسن در سیستم زنجیره سرد حرکت کند.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر تقویت هر چه بیشتر سیستم زنجیره سرد در ایران گفت: قدمت تولید واکسن در ایران بالاست و سازمان جهانی بهداشت قول حمایت از کشورهایی را داده که در زمینه تولید واکسن سابقه خوبی دارند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد سیستم کنترل ملی در کشور گفت: انستیتو پاستور و موسسه رازی در کنار بخش خصوصی باید با هم هماهنگ باشند تا در زمینه صادرات واکسن نیز بتوانیم پیشرو باشیم.

سیاری همچنین با اشاره به اینکه روتاویروس علت اسهال های شدید در شیرخواران است، گفت: در دنیا حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر کودک در اثر ابتلا به اسهال فوت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر میزان مرگ و میر در کشور ما بر اثر ابتلا به اسهال بسیار کم شده است. با این حال ضروری است در زمینه تزریق واکسن روتاویروس برنامه کشوری داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha