مدیر کل پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی از اتمام رصد آسیبهای اجتماعی با رویکرد عوامل محافظت کننده و خطرساز خبر داد و گفت: در این مرحله مشخص شد که طلاق، فساد اخلاقی و اعتیاد در صدر جدول آسیبهای اجتماعی خانواده ها قرار دارند.

سلامت نیوز: مدیر کل پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی از اتمام رصد آسیبهای اجتماعی با رویکرد عوامل محافظت کننده و خطرساز خبر داد و گفت: در این مرحله مشخص شد که طلاق، فساد اخلاقی و اعتیاد در صدر جدول آسیبهای اجتماعی خانواده ها قرار دارند.


دکتر فرهاد اقطار در گفتگو با مهر گفت: در گذشته سامانه ای جامع و آماری برای بررسی آسیبهای اجتماعی در کشور وجود نداشت و برهمین اساس امکان برنامه ریزی و سیاستگذاری دقیقی برای این مشکلات نبود. اما از سال قبل سامانه آسیبهای اجتماعی با رویکرد عوامل محافظت کننده و خطرساز از سوی سازمان بهزیستی راه اندازی شد.

وی از رصد آسیبهای اجتماعی طی چند مرحله خبر داد و گفت: در این مرحله رصد آسیبهای اجتماعی براساس پژوهشهایی که از فرد بدست آمده انجام و مشخص شد که طلاق، فساد اخلاقی، اعتیاد، روابط خارج از سطوح خانواده و کودکان کار و خیابان مهمترین آسیبهایی مطرح شده در میان خانواده هستند.

مدیرکل پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: فقر، میزان تحصیلات، داشتن سرپرست و یا نبود پدر در خانواده و ... از جمله فاکتورهایی بود که در این پژوهش مورد تاکید قرار گرفتند.

به گفته اقطار، براساس بیشترین آسیبهای عنوان شده سیاستگذاری و برنامه ریزی و همچنین متناسب با آنها اجرا می شود.

وی همچنین از اجرای سراسری این طرح در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: رصد آسیبهای اجتماعی و عوامل محافظت کننده و خطر ساز امسال در تمامی استانهای مختلف کشور اجرایی می شود و براساس آسیبهای موجود در هر استان و منطقه خاص مسئولین برنامه ریزی می کنند.

این مسئول در سازمان بهزیستی گفت: هر منطقه ای آسیبهای خاص خود را دارد به همین دلیل شناسایی آنها به تفکیک در سیاستگذاریها نقش مهمی ایفا می کنند و البته هزینه مورد نیاز برای اجرا نیز تامین و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha