قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها از تدوین پنج بسته خدمتی در قالب طرح تحول بهداشت خبر داد و گفت: به دنبال اقدامات انجام شده پیش بینی می‌شود که نخستین بسته از طرح تحول بهداشت اواخر خرداد ماه اجرایی شود.

سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها از تدوین پنج بسته خدمتی در قالب طرح تحول بهداشت خبر داد و گفت: به دنبال اقدامات انجام شده پیش بینی می‌شود که نخستین بسته از طرح تحول بهداشت اواخر خرداد ماه اجرایی شود.

دکتر سیدحسن امامی رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بسته‌های خدمتی تدوین شده در طرح تحول بهداشت گفت: یکی از این بسته‌های خدمتی، "توسعه و تکمیل شبکه بهداشت و درمان" در کل کشور به ویژه حاشیه شهرهاست؛ چرا که شبکه بهداشت و درمان در مناطق شهری و حاشیه شهرها از پوشش مناسبی برخوردار نیست.

وی ضمن اشاره به ارایه خدمات بهداشتی اولیه نظیر واکسیناسیون، مراقبت مادر و کودک و ... در شبکه بهداشت و درمان کشور، افزود: توسعه این خدمات در طرح تحول بهداشت در قالب بسته‌ای جامع پیش بینی و تقریبا نهایی شده است. علاوه بر این مراقبت‌ها، بسته مراقبت‌های غیرواگیر نیز به این خدمات اضافه می‌شود؛ چرا که بیماری‌های روز را کنترل خواهد کرد. منابعی نیز برای اجرای آن در نظر گرفته شده و به زودی اجرایی می‌شود.

امامی رضوی "گسترش و توسعه پزشک خانواده" را دیگر بسته مهم طرح تحول بهداشت خواند و ادامه داد: "پزشک خانواده" با توجه به ظرفیت‌های موجود در دو استان فارس و مازندارن تقریبا خوب اجرا شده است. مقرر شده که در قالب طرح تحول بهداشت، بسته ارایه خدمات پزشک خانواده در این دو استان کامل شده و به تدریج به سایر استان‌ها گسترش یابد. به این منظور نیز تمهیداتی اتخاذ شده و تقریبا بسته مربوط به آن آماده است.

وی در پاسخ به این سوال که برخی‌ها عنوان می‌کنند به دنبال تمرکز وزارت بهداشت بر روی طرح تحول سلامت، پزشک خانواده در سایه قرار گرفته و فراموش شده است، گفت: قطعا "پزشک خانواده" فراموش نشده و توسعه خواهد یافت.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها همچنین "بسته جامع حمایت و مراقبت از بیماری‌های غیرواگیر" را از دیگر بسته‌های پیش بینی شده در قالب اجرای طرح تحول بهداشت عنوان کرد و افزود: به این منظور بسته جامعی در نظر گرفته شده که با ایجاد هماهنگی‌های بین بخشی، ارتقای سبک زندگی، اصلاح وضعیت تغذیه و ... را پیگیری می‌کند.

امامی رضوی در پایان گفت: در مجموع برای طرح تحول بهداشت پنج بسته پیش بینی شده که چند مورد از آنها نهایی شده و به نظر می‌رسد نخستین بسته آن اواخر خرداد ماه اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha