یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 114190

اهالی بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد با انتقاد از حادثه مرگ یک زن جوان باردار به علت نبود پزشک در مرکز لوداب و دوربودن این منطقه از مرکز استان، خواستار استقرار دو پزشک عمومی در مرکز بهداشت درمانی این شهر لوداب شدند.

سلامت نیوز: اهالی بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد با انتقاد از حادثه مرگ یک زن جوان باردار به علت نبود پزشک در مرکز لوداب و دوربودن این منطقه از مرکز استان، خواستار استقرار دو پزشک عمومی در مرکز بهداشت درمانی این شهر لوداب شدند.

شماری از ساکنین این بخش با انتقاد از حادثه مرگ یک زن جوان باردار در جمعه شب هفته گذشته به علت نبود پزشک در مرکز لوداب در حین اعزام به شهر مارگون برلزوم توجه مسوولان بهداشت و درمان و اجرایی استان برای رفع این مشکل و جلوگیری از تکرار حوادث مشابه تاکید کردند.

یکی از اهالی لوداب دراین باره به ایرنا می گوید: خواهرم اعظم آهون 25ساله در حالی که هشت ماه از زمان بارداری وی می گذشت دچار بیهوشی شد، وقتی آن را به مرکز درمانی لوداب رساندند، کسی در این درمانگاه برای پاسخگویی حضور نداشت.

وی گفت: این زن جوان باردار را به مرکز چین واقع در 15کیلومتری لوداب رساندند که متاسقانه آنجا نیز پزشک نداشت و در حین اعزام به مارگون که با لوداب 75کیلومتر فاصله دارد، زن جوان باردار با نوزاد در آستانه تولد او فوت کرد.

الله داد احسانی با بیان اینکه حوادث ناگواری زیادی به دلیل کمبود امکانات بهداشتی درمانی برای مردم لوداب همواره رخ داده است، خواستار چاره اندیشی مسوولان بهداشت درمان کهگیلویه وبویراحمد برای حل این مشکل شد.

بخشدار لوداب به محرومیت منطقه اشاره کرد و گفت: عجله خانواده زن جوان باردار در اعزام آن به مرکز دیگر باعث مرگ این بیمار شده است،زیرا پزشک در محل درمانگاه حضور داشت اما اطلاع رسانی درست به همراهان بیمار نشده بود.

جمال روحانی بابیان اینکه در مانگاه لوداب به دو پرشک نیاز دارد تصریح کرد: پرشک مرکز چین با مرکز درمانی ˈآب موردˈ به صورت شیفتی جابه جا می شود.

وی گفت: بخش لوداب با 14هزار نفرجمعیت و 138روستا دارددر 135کیلومتریا یاسوج جزو محرومترین بخشهای کهگیلویه وبویراحمد است.

یک مسوول دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از اعزام یک گروه کارشناسان این دانشگاه به مرکز بهداشتی درمانی لوداب برای بررسی علت مرگ زن جوان باردار خبر داد و گفت: اطلاع رسانی در این زمینه پس از بررسی دقیق انجام خواهد شد.

بخش لوداب با 14هزار نفرجمعیت در 135کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده که علاوه برنبود امکانات درمانی با مشکل توسعه نیافتگی راه ها،فقرمالی و محرومیت از دیگر خدمات فرهنگی ،ورزشی و آموزشی مواجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha