اگر فضای جامعه به گونه‌ای نباشد که زنان احساس خودباوری و نشاط کنند، جامعه به موفقیت دست نمی‌یابد و آینده نظام خانواده و اجتماع به وضعیت بدی دچار می‌شود.

سلامت نیوز: اگر فضای جامعه به گونه‌ای نباشد که زنان احساس خودباوری و نشاط کنند، جامعه به موفقیت دست نمی‌یابد و آینده نظام خانواده و اجتماع به وضعیت بدی دچار می‌شود.


دکتر مهدی بیاتی، جامعه شناس، در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهارکرد: لازم است نگاه زنان نسبت به زنان و مردان نسبت به زنان تغییرکند، چرا که در صورت افسردگی زنان، فرزند پروری نیز در حوزه خانواده با خطراتی مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه زن محور تربیت در حوزه خانواده است، گفت:‌ اگر زن در خانواده نشاط نداشته باشد، به خوبی نمی‌تواند فرزندان خود را تربیت کند. در این شرایط فرزند به افراد و گروه‌های دیگر برای تامین نیازهای روانی خود پناه می‌برد و امکان دارد به آسیب‌هایی مانند اعتیاد دچار شود.

این جامعه شناس تاکید کرد: افسردگی زن موجب از بین رفتن همدلی او با همسرش می‌شود. در نتیجه ممکن است مرد دچار آسیب‌های اجتماعی و جنسی شود و ما امروزه به وفور شاهد وقوع این آسیب‌ها هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: برای رشد یک جامعه لازم است به شاد زیستن اعضای آن توجه و در جهت کاهش خلاءهای اجتماعی کوشش شود. بنابراین لازم است نیاز افراد به شادی در اجتماع پذیرفته شود.

بیاتی اضافه کرد: در کشورهای اسلامی زن به عنوان ستون و مبنای خانواده شناخته می‌شود و اگر او از انرژی خوبی برخوردار باشد، می‌تواند آن را به همسر و فرزندان خود منتقل کند که نتیجه این امر افزایش رشد و خلاقیت افراد و دستیابی به تعادل روانی است.

وی تصریح کرد: هیجان و نشاط درونی با یکدیگر تفاوت دارد. برخی از افراد از جمله زنان برای دستیابی به شادی به استعمال سیگار، قلیان و مواد مخدر روی می‌آورند. این در حالیست که استعمال این مواد موجب ایجاد هیجانات زودگذر می‌شود و پیامد آن ابتلا به افسردگی‌های بلند مدت است.

این جامعه‌شناس تاکید کرد: زنان دوست دارند که زیبا باشند و پرداختن آنها به جسم خود موجب دستیابی آنان به شادی می‌شود و این موضوع در دنیا پذیرفته شده است. بنابراین زنانی که اهل ورزش کردن و توجه به جسم خود هستند معمولا از نشاط درونی بیشتری برخوردار می شوند.

بیاتی در پایان گفت: زنان می‌توانند با حضور در فضاهای اجتماعی مناسب مثل تیم‌های کوهنوردی و برگزاری مهمانی‌هایی که به فعالیت‌های مثبت اجتماعی در آنها پرداخته می‌شود به نشاط دست یابند. از سوی دیگر لازم است نگاه مردان ومسئولان به زنان تغییر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha