رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مهاجران در شهری مانند تهران رها شده اند و نهادهای متولی نه برنامه ای برای این افراد دارند و نه فکری برای آسیب هایی که این افراد به وجود می آورند می کنند .

سلامت نیوز: رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مهاجران در شهری مانند تهران رها شده اند و نهادهای متولی نه برنامه ای برای این افراد دارند و نه فکری برای آسیب هایی که این افراد به وجود می آورند می کنند .


فاطمه دانشور در گفتگو با مهر با بیان این که قوانین و برنامه مشخصی برای مهاجران غیر قانونی به کشور نداریم گفت: ما برای آن که مهاجران این چنینی به کشورشان بازگردند محدویت های زیادی اعمال می کنیم به این افراد شناسنامه نمی دهیم از حق تحصیل محرومشان می کنیم و... اما این روش درستی نیست . بسیاری از مهاجران به دلیل این محرومیت ها به کشورهایشان باز نمی گردند .

مهاجران عامل شیوع برخی بیماری ها /واکنش به ایجاد محدودیت ها

وی ادامه داد: تاثیر این محرومیت ها را مهاجران به شکل دیگری به جامعه نشان می دهد . سرقت ها و آسیبهایی که این افراد با خود به شهر می آورند می تواند نوعی واکنش به این برخوردها باشد .

دانشور با اشاره به موضوع سلامت مهاجران گفت:موضوعی که کسی به آن توجه نمی کند بحث سلامت این افراد است . این افرد انواع و اقسام بیماریها را با خودشان به سطح شهر می آورند وسبب شیوع آنها می شوند .

متولی ساماندهی مهاجران مشخص شود

این عضو شورای شهر با بیان این که مهاجران را رها کردیم نه برایشان برنامه داریم  و نه فکری برای آسیب هایی که به وجود می آورند می کنیم  گفت: باید متولی این امر مشخص شود وبا هماهنگی شورا ، مجلس و سایر نهادهای مرتبط راهکاری برای برخورد انسانی بااین پدیده داشته باشنیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha