پروفسور مجید سمیعی با بیان اینکه مرکز علوم اعصاب ایران تا ماه می سال2016 به بهره برداری می رسد، گفت: کسی قادر است مشکلات کشور را حل کند که افکارش متمرکز بر اشکالات بوده و تلاش او برای رفع اشکالات باشد نه اینکه به تعریف از اقدمات بپردازد.

سلامت نیوز: پروفسور مجید سمیعی با بیان اینکه مرکز علوم اعصاب ایران تا ماه می سال2016 به بهره برداری می رسد، گفت: کسی قادر است مشکلات کشور را حل کند که افکارش متمرکز بر اشکالات بوده و تلاش او برای رفع اشکالات باشد نه اینکه به تعریف از اقدمات بپردازد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، پروفسور مجید سمیعی طی سخنانی در گردهمایی اعضای خیریه متوسلین به امام رضا(ع) که عصر امروز با حضور محمد باقر قالیباف، دکتر قاضی زاده هاشمی و جمعی از اعضای این خیریه در سالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد، ابراز داشت: در سفری که به تهران آمده بودم، دکتر قالیباف تازه به عنوان شهردار فعالیتش را آغاز کرده بود . به من گفت شما که در کشور چین راه اندازی مرکز مغز و اعصاب را دنبال می کنید، چرا در ایران این کار را نمی کنید؟ من نیز گفتم علت آن این است در آلمان ما یک کار ملی انجام دادیم و دولت هیچ نفوذی ندارد بلکه در مواقع مورد نیاز کمک دولت را داریم. دوست داریم در ایران نیز بنای چیزی گذاشته شود که هر دولتی بیاید به او کمک کند اما متعلق به ملت باشد. اگر اینگونه باشد حاضر هستم در آن خدمت کنم.

پروفسور سمیعی تاکید کرد: بعد از مدتی دکتر قالیباف به من زنگ زد و گفت خیران به سراغ ما آمده اند و گفته اند که ما حاضریم چنین مرکزی بسازیم. اگر این خیرین قطعه زمینی را برای خرید انتخاب کنند، ما آن را واگذار می کنیم اما من گفتم حتی حاضر نیستم زمین متعلق به شهر باشد.

وی افزود: کار را باید به کاردان داد و کسانی که آنجا کار می کنند نیز باید تصمیم بگیرند در آینده این مرکز چه شود. در نهایت خیران جمع شدند و به هانوفر آمدند و موافقت ما را گرفتند. از دقیقه ای که موافقت حاصل شد حداقل هفته ای دو روز با تمام گرفتاری هایی که در سراسر دنیا دارم، ذهن من مشغول ایجاد کردن این مرکز است.

پروفسور سمیعی ادامه داد: یکی از کارهای بزرگی که برای اولین بار در کشور ما انجام شده است آن است که زمانی که من برنامه مرکز را ارایه کردم، عنوان کردم همانقدر که ساختمان و تجهیزات مرکز مهم است، منابع انسانی نیز مهم هستند چرا که منابع انسانی باید در درجه اول قرار گیرد.

 این پزشک برجسته کشورمان با بیان اینکه کشور ما یکی از غنی ترین کشورهای دنیا از نظر منابع انسانی است، تصریح کرد: در کشور خود باید سعی کنیم علم و دانش را به حدی برسانیم که تمامی کارهایی که انسان امروزه در دنیا به آن احتیاج دارد را با دست های خود انجام دهیم.

پروفسور سمیعی در ادامه تاکید کرد: ما موقعیت خاصی داریم که بتوانیم کارهای بزرگی در کشور انجام دهیم. می خواهم قبل از اینکه از این دنیا رخت بربسته و سر به زمین بگذارم، از اینکه همه ایرانیان از وجود چنین مرکزی که تمام دنیا به آن افتخار می کنند، خوشحالند، افتخار کنم.

وی سرعت کار را بسیار مهم دانست و گفت: باید سعی کنیم تا آخر سال آینده میلادی این مرکز را تکمیل و تا سال2016 افتتاح کنیم. در جلسه ای که دو هفته پیش در لیسابون برای فدراسیون جهانی داشتیم، پیشنهاد کردم که افتتاحیه این مرکز علوم اعصاب زیر پرچم فدراسیون جهانی با شرکت 160 کشور و با حضور بزرگترین اساتید دنیا انجام شود و هیات رئیسه فدراسیون جهانی نیز تصویب کرد.

پروفسور سمیعی در پایان تاکید کرد: از افرادی در شهرداری خدمتگزاری کردند که اشکالی برای شروع کار ایجاد نشود تشکر می کنم اما خواهش می کنم باز هم کمک های خود را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha