یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11422

پژوهشگران از یافته‌های مطالعه‌ای جالب مبنی بر تاثیر نوشیدن معجون كرم در بهبود علائم بیماری ام اس خبر دادند.

 دكتر جان فلمینگ ، پژوهشگر اصلی این تحقیق جدید می‌گوید : این اولین باری است كه در جهان چنین روش سیستماتیك برای بهبود بیماران مبتلاء به ام اس انجام می‌گیرد، ما می‌خواهیم مشخص كنیم كه آیا با نوشیدن یك معجون كرم می‌تواند علائم ام اس را تخفیف داد.

فلمینگ تشریح كرد: این نوشیدنی شفاف، حاوی دو هزار و 500 تخم است كه بیمار باید هر دو هفته یك‌بار از آن بنوشد.

این معجون از تخم‌های كرم‌های حلقوی تهیه شده كه در آلمان پرورش یافته‌اند و در یك آزمایشگاه استریل، خالص و پاك شده‌اند.

تخم‌ها در روده‌های بیمار باز می‌شوند و از آنها لاروهای بسیار كوچك تقریبا به اندازه یك مژه خارج می‌شوند كه ظرف حدود یك هفته توسط سیستم ایمنی بدن فرد كشته می‌شوند.

فلمینگ ادامه داد: در این نقطه سیستم ایمنی بدن باید مسیر بعدی را انتخاب كند، مساله مهمی كه در این روش مشاهده شده این است كه با استفاده از این معجون خاص به سیستم ایمنی دوباره دستور داده می‌شود كه از یك واكنش التهابی كه در بیماری ام اس مشاهده می‌شود، تغییر وضعیت داده و یك واكنش ضد التهابی طبیعی بروز دهد.

به گزارش ایسنا، دكتر فلمینگ تاكید كرد: هر چند به ظاهر ایده خوردن تخم كرم ممكن است خوشایند به نظر نرسد، اما باید بدانیم كه در حال حاضر تریلیونها میكروارگانیسم در درون بدن ما زندگی می‌كنند كه به عنوان بخشی از سلامت بدن، تعادل مناسبی بین تمام آنها برقرار شده است.

این ایده هنوز در مراحل اولیه است و دكتر فلمینگ و دستیارانش در پی مطالعات و آزمایشات گسترده تر برای تایید روش مزبور هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha