معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درخصوص بررسی مساله امواج و پارازیت های ماهواره ای بر سلامت مردم گفت: ما در سازمان محیط زیست مخاطران این موضوع را پیگیری می کنیم.

نتشکیل کارگروه ویژه برای بررسی پارازیت های ماهواره ای/نگرانی متخصصان از وجود پارازیت ها

سلامت نیوز: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درخصوص بررسی مساله امواج و پارازیت های ماهواره ای بر سلامت مردم گفت: ما در سازمان محیط زیست مخاطران این موضوع را پیگیری می کنیم.

معصومه ابتکار در گفت و گو با پانا، با اشاره به مساله پارازیت ها و امواج مخاطره ای آن اظهار داشت: کارگروهی برای بحث امواج و موضوع خاص آن که علیه امواج ماهواره ارسال می شود در وزارت ارتباطات تشکیل شده است که این کارگروه به طور تخصصی و علمی به ابعاد مختلف موضوع می پردازد.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اضافه کرد: به دلیل ابهاماتی که در مساله پارازیت ها به دلیل نگرانی و مخاطرات احتمالی بود، تصمیم گرفته شد تا مساله مخاطرات پارازیت ها با همان ملاحظات و نگرانی هایی که متخصصان و کارشناسان به این موضوع داشتند در سطوح بالاتر باز مورد تجدید نظر قرار بگیرد و رویکرد احتیاطی را داشته باشیم.
وی اضافه کرد: همچنین قرار شد در موضوع پارازیت ها سعی کنیم با توجه به مخاطراتی که برای افراد در محیط های شهری دارد، آن جنبه احتیاطی را مد نظر قرار دهیم منتهی مساله در سطوح بالاتر پیگیری می شود و ما نیز در سازمان حفاظت از محیط زیست پیگیر جدی این مساله هستیم.
طی سال های اخیر موضوع پارازیت های ماهواره ای در شهر تهران بارها و بارها از سوی مسئولان شورای شهر اعلام شده بود، اما تا کنون هیچ منبعی خطر این پارازیت ها را تایید نکرده است هر چند که مرضیه وحید دستجردی وزیر سابق بهداشت نیز در زمان تصدی خود اعلام کرده بود که “بر اساس تحقیقاتی که تاکنون انجام شده پارازیت‌های ماهواره‌ای خطری برای سلامت انسان ندارند”.
این در حالی است که علی رغم گفته های ضد و نقیض مسئولان در رابطه با وجود پارازیت ها، در اوایل دی ماه امسال وزیر بهداشت اعلام کرد که گزارش اولیه در مورد وضعیت تأثیر پارازیت ها بر سلامت به رئیس جمهوری تقدیم شد اکنون نیز کارگروه مشترک وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی برای بررسی همه ابعاد این موضوع تشکیل شده و به زودی گزارش نهایی برای تصمیم گیری تقدیم رئیس جمهوری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha