وزیر بهداشت از نوسازی و بازسازی ۲هزار خانه بهداشت تا پایان امسال خبر داد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت از نوسازی و بازسازی ۲هزار خانه بهداشت تا پایان امسال خبر داد.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت وگو با فارس گفت:در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت،خبرهای خوشی نیز در زمینه بهداشتی خواهیم داشت که یکی از آنها بازسازی و نوسازی حدود 2 هزار خانه بهداشت تا پایان سال است.

وی ادامه داد:بسته‌های خدمتی حوزه بهداشت که در آینده به طور مفصل اعلام می شوند از نظر هزینه مقرون به صرفه‌تر خواهند بود.

حدود 140 برنامه مختلف به عنوان برنامه های معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در سال جاری در قالب طرح تحول نظام سلامت تعریف شده است که یکی از مهمترین این اقدامات توسعه، بازسازی و بهبود کیفیت خدمات شبکه بهداشتی- درمانی کشور است.در این راستا امسال تا 22 بهمن حدود 2 هزار خانه بهداشت جدید در روستاهای کشور ایجاد می‌شود و با توجه به نیازهای جدید مردم خدمات این مراکز نیز روزآمد شده و افزایش پیدا می‌کند.

بسته های جدیدی نیز برای خدمات مراکز بهداشتی- درمانی کشور در دست تدوین است که به زودی با نهایی شدن آنها اعلام می‌شود. یکی از برنامه‌های مهم و جدید وزارت بهداشت برای ارتقای سطح سلامت مردم اجرای بسته خودمراقبتی و آموزش و توانمندسازی مردم برای مراقبت از سلامت و پیشگیری از بیماریهاست که امسال اجرا می‌شود.

توانمندسازی مدیران شبکه بهداشتی- درمانی و خانه‌های بهداشت، افزایش دارو و مکمل‌های دارویی در شبکه، اضافه شدن خدمات دندانپزشکی در شبکه سراسری برای زنان باردار و جمعیت 14 سال به بالا و ایجاد مراکز بهداشتی- درمانی در حاشیه شهرها از جمله برنامه‌های جدید وزارت بهداشت است.

بر اساس این گزارش،نزدیک به 60 هزار روستا در کشور وجود دارد و از حدود 30 سال پیش در 17 هزار روستا که جمعیت بیشتری داشته‌اند، خانه بهداشت ایجاد شده است.

تاکنون بهورزان در خانه‌های بهداشت، خدمات بهداشت اولیه شامل مراقبتهای دوران بارداری و واکسیناسیون را انجام می‌دادند اما به نظر می‌رسد با توجه به تغییر الگوی بیماریها و افزایش بیماریهای مزمن و غیر واگیر مانند بیماریهای قلبی-عروقی، فشار خون، چاقی، دیابت و بیماریهای روانی، ارائه خدمات جدید برای کنترل و پیشگیری از این بیماریها در شبکه بهداشتی-درمانی کشور ضرورت داشته باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha