عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از فعالیت کمپ های غیر استاندارد ترک اعتیاد گفت: متاسفانه بالای 90 درصد از این مراکز غیراستاندارد هستند و فعالیتشان غیرمجاز است.

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از فعالیت کمپ های غیر استاندارد ترک اعتیاد گفت: متاسفانه بالای 90 درصد از این مراکز غیراستاندارد هستند و فعالیتشان غیرمجاز است.

رسول خضری در گفت و گو با پانا، درخصوص اهمیت بیمه های اجتماعی معتادان اظهارداشت: یکی از مواردی که در بحث بیمه برای ما اهمیت دارد، بیمه معتادان است که در تلاشیم تا این مهم تحقق پیدا کند. البته در بودجه امسال مبلغی را برای این موضوع در نظر گرفته ایم تا معتادان و خانواده های آن ها تحت پوشش قرار بگیرند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به فعالیت کمپ های ترک اعتیاد در کشور خاطرنشان کرد: بارها در مورد فعالیت برخی کمپ های غیرمجاز با مسئولان مربوطه جلسه داشتیم. متاسفانه بالای 90 درصد از این مراکز غیراستاندارد هستند و فعالیتشان غیرمجاز است.


فعالیت کمپ‌های غیراستاندارد موجب افزایش اعتیاد و ایدز می‌شود
وی با بیان اینکه فعالیت کمپ های غیراستاندارد موجب افزایش اعتیاد و ایدز می شود، تصریح کرد: البته آمار و ارقامی از فعالیت کمپ ها وجود ندارد چرا که بسیاری از این مراکز ثبت نشده اند اما کمپ ها به روش های غیرعلمی توسط افرادی که صلاحیت علمی ندارند، اداره می شوند.


جنون جنسی مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی
این نماینده مجلس اضافه کرد: 25 درصد از آمار اعتیادی که در سطح کشور داریم به مواد مخدر صنعتی و جدید مربوط می شود که متاسفانه اعتیاد به مواد مخدر صنعتی جنون جنسی می آورد و این افراد تمایل دارند که با افراد متعددی رابطه برقرار کنند که ما این مساله را موج چهارم ایدز عنوان کردیم و هشدار جدی برای مسئولان وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و سایر دستگاه هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    سلام،سلام درموردمطلب بالا من مشکل وسوالم رامطرح میکنم،من چگونه ویاازطریقی میتوانم ازکمپ یاخانه بهبودی شخصی شکایت کنم،یاحداقل به مشکلم رسیدگی کنند،نشکل مربوط به برادرم است که چندروزاست درکمپ شخصی که تاحدودزیادی بدون اجازه توافق خانواده اش وبخصوص والدین اونگه داشته اند،وفقط بدنبال بدست اوردن پول ازخانواده هستند،،، اگرکسی جواب سوالم راداشت لطفافوری جواب بدهد،،،