رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نسبت به افزایش بیماریهای شایع در فصل تابستان هشدار داد و گفت: با توجه به اینکه روزانه تعداد زیادی مسافر خارجی وارد کشور می شوند، احتمال انتقال بیماریهای ویروسی که هیچ علائمی ندارند، به داخل کشور وجود دارد.

سلامت نیوز: رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نسبت به افزایش بیماریهای شایع در فصل تابستان هشدار داد و گفت: با توجه به اینکه روزانه تعداد زیادی مسافر خارجی وارد کشور می شوند، احتمال انتقال بیماریهای ویروسی که هیچ علائمی ندارند، به داخل کشور وجود دارد.


دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر اظهارداشت: بیماریهای دستگاه گوارش به خصوص بیماریهای روده ای، از جمله بیماریهایی هستند که همراه با اسهال و استفراغ، در فصل گرما شیوع آنها افزایش می یابد.

وی همچنین از افزایش موارد مسمومیت های غذایی، بیماریهای انگلی و پوستی در روزهای گرم سال خبر داد و افزود: خوردن آبهای آلوده و شنا در استخرهای آلوده، از جمله دلایل بروز بیماریهای روده ای و پوستی است.

خسرونیا با اعلام اینکه بیماریهای ویروسی نیز به دنبال آغاز مسافرتهای تابستانی افزایش می یابد، ادامه داد: با توجه به اینکه روزانه تعداد زیادی مسافر وارد کشور می شوند، این احتمال هست که این افراد دچار بیماری ویروسی باشند که آن را به دیگران انتقال دهند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با عنوان این مطلب که ویروسها و میکروبها در روزهای گرم سال رشد بیشتری دارند، گفت: خوردن آب آلوده و غیربهداشتی، غذاهای مانده و فاسد شدنی و... از جمله دلایل افزایش مسمومیت در فصل تابستان است.

خسرونیا به افزایش مراجعات بیماران دچار اسهال و استفراغ به اورژانس بیمارستانها در فصل گرما، افزود: کودکان و آن دسته از افرادی که دچار ضعف جسمانی هستند، بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماریهای ویروسی فصل تابستان هستند.

وی بر تاکید بر پرهیز از خوردن غذاهای مانده و همچنین آبهای مشکوک به آلودگی و غیربهداشت، اظهارداشت: شستن مرتب دستها و رعایت بهداشتی عمومی، از جمله مسائلی است که می تواند از بروز بیماریهای فصل تابستان جلوگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha