رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری سلامت وزارت بهداشت گفت: فاز دوم طرح تحول سلامت از هفته آینده و بعد از ابلاغ آن در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها اجرا می‌شود. سرانه سلامت روستائیان نیز ۵ برابر می‌شود.

سلامت نیوز: رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری سلامت وزارت بهداشت گفت: فاز دوم طرح تحول سلامت از هفته آینده و بعد از ابلاغ آن در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها اجرا می‌شود. سرانه سلامت روستائیان نیز ۵ برابر می‌شود.

علیرضا دلاوری در گفت و گو با فارس افزود: مهمترین فعالیت شورای سیاستگذاری سلامت وزارت بهداشت در زمینه تدوین طرح تحول نظام سلامت است که فاز اول آن در حوزه درمان برای کاهش پرداخت هزینه‌های مردم و بهبود کیفیت خدمات از نیمه اردیبهشت امسال اجرا شد.

وی ادامه داد: فاز دوم طرح تحول نظام سلامت در حوزه خدمات بهداشتی است که دستورالعمل های اجرایی آن تدوین شده و پنجشنبه و جمعه این هفته در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی بررسی و ابلاغ می شود.

رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت گفت: محورهای اصلی طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت شامل ایجاد مراکز بهداشتی در حاشیه شهرها، تکمیل و  تجهیز خانه های بهداشت و فضاهای بهداشتی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و کارآمد کردن بیمه روستاییان است.

وی افزود: 8.5 میلیون جمعیت کشور در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند و هیچگونه امکانات بهداشتی ندارند به همین خاطر قرار است مراکز بهداشتی- درمانی طی قرارداد خرید خدمت با بخش خصوصی در این مناطق ایجاد شود و تعداد آن بر اساس برآوردها ممکن است حدود 248 مرکز باشد.

دلاوری ادامه داد: بند دیگر طرح تحول سلامت در حوزه بهداشتی ایجاد 1995 خانه بهداشت در مراکز روستایی و تجهیز آنها به امکاناتی مانند ترازوی توزین نوزاد، ترازوی توزین بزرگسالان، فشارسنج و گوشی است. در این مراکز روستایی بهروز مستقر می شود.

وی گفت: در مراکز بهداشتی-درمانی شهری و روستایی نیز پزشکان مستقر می‌شوند و خدمات لازم بر اساس نظام ارجاع به مردم ارائه می‌کنند.

وی درباره اقدامات وزارت بهداشت برای کارآمد کردن بیمه روستائیان گفت: در این زمینه وزارت بهداشت مسئولیت دارد و قرار است طی تفاهمنامه ای که به زودی با وزارت رفاه امضا می‌شود، سرانه بهداشتی-درمانی روستائیان از 23 هزار تومان به 100 هزار تومان افزایش یابد و بیش از 5 برابر شود.

رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری سلامت وزارت بهداشت اضافه کرد: سرانه بهداشتی- درمانی ساکنان حاشیه شهرهای بزرگ نیز 100 هزار تومان است‌.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha