رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ضمن مثبت ارزیابی کردن توزیع مکمل‌های رایگان به زنان باردار در کشور،‌ افزود: این اقدام خوبی است اما در اجرای آن مناطق دورافتاده و حاشیه شهرها نیز مورد توجه قرار گیرند.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ضمن مثبت ارزیابی کردن توزیع مکمل‌های رایگان به زنان باردار در کشور،‌ افزود: این اقدام خوبی است اما در اجرای آن مناطق دورافتاده و حاشیه شهرها نیز مورد توجه قرار گیرند.


حسین‌علی شهریاری در گفت وگو با خانه ملت،‌ درباره پرداخت مکمل‌های رایگان به زنان باردار،‌ افزود: اینکه اکنون اجازه ورود بسیاری از مکمل‌ها به کشور وتوزیع آن وجود دارد را می‌توان بسیار مثبت ارزیابی کرد زیرا این اقدام می‌تواند به سلامت مادران کمک کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در توزیع مکمل‌ها بین مادران باردار باید به این نکته توجه شود مناطقی که از نظر اقتصادی و فرهنگی دارای مشکلات زیادی هستند باید بیشتر از سایر استان‌های برخوردار مدنظر قرار گیرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با تاکید بر اینکه توجه به زنان باردار در مناطق محروم و توزیع مکمل‌های رایگان بین آنها امری ضروری است، تصریح کرد: به طور حتم توزیع عادلانه این مکمل‌ها بین همه زنان باردار کشور کاری سخت و تاحدودی ناشدنی است.

وی با تاکید بر اینکه توزیع مکمل‌های رایگان بین زنان باردار باید به صورت هدفمند صورت گیرد، یادآور شد: بدون‌شک شاید خانواده‌هایی که از تمکن مالی برخوردارند و می‌توانند از غذایی سالم بهره‌مند شوند نیازی به این مکمل‌ها نداشته و این تسهیلات باید در اختیار افراد محرومی قرار گیرد که از نظر تامین تغذیه خود در شرایط خوبی به سر نمی‌برند.

شهریاری، تاکید کرد: توزیع مکمل‌های رایگان بین زنان خانه‌دار در شهرستان‌ها و مناطق روستایی و دورافتاده، حاشیه شهرها یا افراد تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی امری ضروری است که می‌تواند به سلامت مادر وفرزند بینجامد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توزیع این‌گونه مکمل‌ها تاثیر غیرمستقیمی بر بحث افزایش جمعیت دارد، گفت: اقداماتی مهم در راستای حفظ سلامت مادر و نوزاد از مواردی است که می‌توان تاثیرغیرمستقیم آن را بر بحث افزایش جمعیت مشاهده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha