دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 114264

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با بیابان زایی 17 ژوئن 2014 برابر با 27 خردادماه جاری گفت بیش از یک میلیارد و 500 میلیون انسان که اکثریت آنان کشاورزان خرده پا هستند، از زمین های در حال فرسایش امرار معاش می کنند.

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با بیابان زایی 17 ژوئن 2014 برابر با 27 خردادماه جاری گفت بیش از یک میلیارد و 500 میلیون انسان که اکثریت آنان کشاورزان خرده پا هستند، از زمین های در حال فرسایش امرار معاش می کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، در پیام بان کی مون آمده است فرسایش زمین های حاصلخیز به گونه ای فزاینده در سرزمین های خشک جهان مشهود است، در عین حال 80 درصد این پدیده در سایر مناطق کره ارض رخ میدهد.

وی گفت تغییرات اقلیمی به شکلی مستقیم بر تولیدات کشاورزان اثر گذار است. در بسیاری از مناطق، منابع آب شیرین در حال کاهش است، نواحی مستعد برای تولید غذا در حال تغییر مکان بوده و محصولات کشاورزی کمتر تولید می شود.

وی همچنین گفت: برآورد می گردد در سطح جهان آب و هوای غیر قابل پیش بینی اثرات مخربی بر تولیدات غذایی داشته باشند. در حالیکه جمعیت جهان در حال افزایش است، ضروری است بر تمامی منابع مولد زمین و جوامعی که به آن ها وابسته هستند سرمایه گذاری نماییم. ما باید پایداری زمین را مدیریت، از فرسایش زمین جلوگیری و سرزمین هایی که صدمه دیده را بازسازی و آباد کنیم.

وی گفت :بیش از 2 میلیارد هکتار زمین توان باالقوه برای احیا و بازسازی دارد و ما باید اقدام فوری برای رونق این سرزمین ها به عمل آوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha