دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 114269

ارتفاعات کوهستانی شمال تهران ریه های تنفسی موثر شهر تهران محسوب می شوند اما متاسفانه با مشکلاتی از جمله تخریب زیستگاه ها و آلودگی های آب و خاک مواجه هستند.

سلامت نیوز: ارتفاعات کوهستانی شمال تهران ریه های تنفسی موثر شهر تهران محسوب می شوند اما متاسفانه با مشکلاتی از جمله تخریب زیستگاه ها و آلودگی های آب و خاک مواجه هستند.
طبق آمارهای بدست آمده روزانه بالغ بر 10 تن زباله در ارتفاعات رها می شود که به مرور موجب آلودگی منابع آب های زیر زمینی، خاک و رودخانه ها می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، علی محمد شاعری ریس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با حضور در طرح پاکسازی کوهستان که با هدف تشویق و ترغیب و فرهنگ سازی حفظ محیط زیست در منطقه کوهستانی دارآباد در شمال تهران برگزار شد با بیان خبر فوق اظهار داشت: ارتفاعات کوهستانی شمال تهران ریه های تنفسی موثر شهر تهران محسوب می شوند اما متاسفانه با مشکلاتی از جمله تخریب زیستگاه ها و آلودگی های آب و خاک مواجه هستند به همین دلیل همه ما وظیفه داریم از این موهبت الهی به درستی حفاظت کرده و آن را به نسل های آینده منتقل کنیم.

بهروز رضایی قائم مقام شهردار منطقه یک نیز خاطر نشان ساخت: پاکسازی محور های کوهستانی منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و برای تحقق این هدف به مشارکت شهروندان و انجمن ها و تشکلهای زیست محیطی منطقه نیازمند هستیم.

وی با تشکر از شهروندانی که در این حرکت اجتماعی، ورزشی و زیست محیطی شرکت داشتند افزود: حضور شهروندان فعال و داوطلب در این برنامه نشان دهنده اشاعه فرهنگ محیط زیست پایدار و زندگی سالم است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha