مدیرکل دفتر جمعیت،‌ سلامت، خانواده وزارت بهداشت از وجود سه میلیون زوج نابارور در کشور خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر جمعیت،‌ سلامت، خانواده وزارت بهداشت از وجود سه میلیون زوج نابارور در کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمداسماعیل مطلق، امروز 26 خرداد ماه در نشست کشوری رویکردهای دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس که برای ارتقای نرخ باروری کل کشور در هتل پارس مشهد برگزار شد، عنوان کرد: رویکرد وزارت بهداشت در رفع مساله کاهش میزان باروری بر ارتقای مشاوره‌های هنگام و پس از ازدواج، تاکید بر مهارت‌های زوجین، افزایش آگاهی جامعه در مورد اهمیت فرزندآوری سالم، جلوگیری از مرگ مادر، نوزاد و شیرخوار، تامین مراقبت‌های کیفی دوران بارداری، پیشگیری از بارداری پرخطر و سقط و تقویت برنامه‌های غربالگری ژنتیکی و اختلالات کوروموزومی است.

مدیرکل دفتر جمعیت،‌ سلامت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه پوشش بیمه‌ای در این زمینه کامل نیست.

وی با اشاره به اینکه 8.2 درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: با توجه به وجود 11 میلیون جوان در آستانه ازدواج در کشور بخش قابل توجهی از این افراد در حال از دست دادن سن مناسب ازدواج خود هستند.

مطلق عنوان کرد: مسائل اقتصادی و تداخل فرزندآوری با تحصیل، دو علت عمده بروز سقط جنین در کشور محسوب می‌شود که متاسفانه هنوز این مسائل در کشور ما رفع نشده است.

مدیرکل دفتر جمعیت،‌ سلامت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت اضافه کرد: از 220 هزار سقط جنین صورت گرفته در سال 91، 100 هزار مورد به دلیل مسائل پزشکی و 120 هزار مورد آن غیرقانونی بوده است اما این امر به معنای غیرشرعی بودن نیست.

وی با تاکید بر جلوگیری از افزایش بروز بیماری‌هایی که موجب آسیب به ازدواج، فرزندآوری و مادران باردار می‌شود، افزود: حدود 0.5 درصد از جمعیت کشور مبتلا به هپاتیت سی و 27 هزار نفر آلوده به ویروس ایدز هستند. همچنین در هر شبانه‌روز 8 جوان به دلیل اعتیاد در کشور فوت می‌کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha