یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه طرح تمام وقت جغرافیایی پزشکان به نفع بیماران است، گفت: با توجه به حجم بیماران در بیمارستان‌های دانشگاهی، حضور اساتید در پروسه بهداشتی و درمانی الزامی است به شرط آن که امکانات اجرای این طرح فراهم شود.

سلامت نیوز: یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه طرح تمام وقت جغرافیایی پزشکان به نفع بیماران است، گفت: با توجه به حجم بیماران در بیمارستان‌های دانشگاهی، حضور اساتید در پروسه بهداشتی و درمانی الزامی است به شرط آن که امکانات اجرای این طرح فراهم شود.

دکتر آرش عکاظی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در مراکز دولتی میزان کار پزشکان با کسب درآمد آنها تطابقی ندارد، اظهار کرد: اگر بخواهیم پوشش درمانی مناسب در کشور داشته باشیم طبیعی است اساتید باید زمان بیشتری را در مراکز درمانی دولتی و آموزشی سپری کنند مشروط بر آنکه حقوق مادی آنان در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سه رکن آموزش، پژوهش و درمان آموزش پزشکی از یکدیگر تفکیک ناپذیر است، افزود: رشد و تولید علم در شاخه پزشکی در کنار هم تحقق پیدا می‌کند اما باید تفکیک وظایف و اختیارات در امور آموزشی و درمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز مشخص شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: پزشکانی که به عنوان هیات علمی در دانشگاهها مشغول به فعالیت هستند مجبور می‌شوند علاوه بر کار درمانی و ارائه خدمات، بطور همزمان در امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نیز فعالیت داشته باشند، در حالی که زمان لازم برای کار پژوهشی و آموزشی تعریف نشده است و در بعضی موارد مباحث مالی در بخش پژوهش و ارتقاء فرد نادیده گرفته می‌شود.

این متخصص پزشک قانونی در ادامه از تحت پوشش نبودن خدمات متخصصین پزشک قانونی توسط سازمان‌های بیمه انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از بیمارستان‌های درجه یک کشور اعم از دانشگاهی و خصوصی، از خدمات مشاوره‌ای متخصصان پزشکی قانونی استفاده می‌کنند در حالی که تعرفه این خدمات اندک و تحت پوشش بیمه نیست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha