دانشمندان می‌گویند مردان وقتی استرس دارند، سعی می‌کنند دیگران احساسات آنها را متوجه نشوند و روابط اجتماعی خود را ضعیف می‌کنند اما در مقابل، زنان بیشتر اجتماعی می‌شوند.

استرس مردان را خودخواه و زنان را اجتماعی می‌کند

سلامت نیوز :دانشمندان می‌گویند مردان وقتی استرس دارند، سعی می‌کنند دیگران احساسات آنها را متوجه نشوند و روابط اجتماعی خود را ضعیف می‌کنند اما در مقابل، زنان بیشتر اجتماعی می‌شوند.


به گزارش گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، محققان دانشگاه بین‌المللی مطالعات پیشرفته ایتالیا نشان دادند که مردان زمانی که استرس دارند سعی می‌کنند دیگران احساسات آنها را متوجه نشوند و روابط اجتماعی خود را ضعیف می‌کنند و همیشه در چنین شرایطی به دنبال رمزگشایی احساسات دیگران هستند اما در مقابل زنان بیشتر اجتماعی می‌شوند.


محققین می‌گویند: اثرات استرس بر روی زنان و مردان یکسان است و برای سلامت مضر و خطرناک است و توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد سعی کنید در استرس نباشید و آن را از خود دور سازید.


مردها در موقع استرس موجب ضعیف شدن روابط اجتماعی خود می‌شوند به این معنا که با داشتن این حس قادر به درک احساسات دیگران نیستند و بیشتر تمایل به کاهش روابط اجتماعی دارند؛ مردها حاضر نیستند مشکلاتشان را با کسی در میان بگذارند و از کسی کمک و پشتیبانی نمی‌خواهند اما این درست نیست زیرا موجب کم شدن استرس نمی‌شود و بیشتر آنها را اذیت می‌کند و این حرکت یک خودخواهی است.


به گفته محققین زنان رفتاری متفاوت دارند، آنها در هنگام استرس اجتماعی می‌شوند و نسبت به مردان بیشتر با مردم ارتباط برقرار می‌کنند؛ زنان بیشتر درخواست کمک می‌کنند و مشکلات خود را با دیگران در میان می‌گذارند؛ به نظر می‌رسد زنان بر حالات استرس زا با رفتار اجتماعی غلبه می‌کنند.


به گفته یک متخصص، استرس یک مکانیسم روانی و بیولوژیکی است؛ وی تاکید کرد یک رفتار اجتماعی و حفظ توانایی برای تمایز بین خود و دیگران مهم است، مردم می‌توانند خود را مدیریت کنند و حالات استرس‌زا را در سطوح مختلف با حمایت دیگران از بین ببرند یا منابع استرس را کاهش دهند.


دانشمندان می‌گویند مردم باید در هنگام استرس خود محور بودن را ترک کنند و رفتارهای خودخواهانه را کاهش دهند، اما این چیزی است که حداقل مربوط به همه نیست؛ آنها برای دستیابی به این نتایج، آزمایشاتی انجام دادند و توسط شرکت کنندگانی که نیمی از آن‌ها زنان بودند شرایطی استرس‌زا بوجود آوردند و بر اساس چیزی که دیگران می‌دیدند داوران قضاوت می‌کردند.


به گفته دکتر«جورجیا سیلانی» چیزی که ما مشاهده کردیم این بود که استرس در مردان بدتر و در زنان برعکس بود.
با این حال محققین سعی در پیدا کردن توضیحات احتمالی در مطالعات دیگر هستند.
دانشمندان گفتند از لحاظ روانشناسی، زنان بیشتر مضطرب هستند و بیشتر نیاز به حمایت و کمک دارند به همین دلیل وقتی مضطرب هستند با اجتماع ارتباط برقرار می‌کنند و این تفاوت بین مردان و زنان می‌تواند دلیل وجود اکسی توسین باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha