سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 114297

طبق گزارش‌های ارائه‌شده، بیش از یک‌سوم افراد بالغ در انگلیس علائم زمینه‌ساز دیابت دارند که آنها را مستعد ابتلا به دیابت می‌کند.

سلامت نیوز :دیابت به‌عنوان یکی از بیماری‌های مزمن و خطرناک زندگی شمار زیادی از مردم دنیا را تحت‌الشعاع قرار داده و در این میان، انگلیس یکی از پیشگامان به‌شمار می‌رود. طبق گزارش‌های ارائه‌شده، بیش از یک‌سوم افراد بالغ در انگلیس علائم زمینه‌ساز دیابت دارند که آنها را مستعد ابتلا به دیابت می‌کند. آمارهای اخیر اعلام‌شده از سوی پژوهشگران انگلیسی نشان می‌دهد شمار افرادی که علائم زمینه‌ساز بروز دیابت را دارند، در این کشور رو به افزایش بوده و همین عامل باعث نگرانی محققان شده است. 

محققان انگلیسی و آمریکایی در مطالعات مشترک خود روی مبتلایان به علائم زمینه‌ساز دیابت به این نتیجه رسیده‌اند که شمار این مبتلایان از 12 درصد در سال 2003 به 35 درصد در سال 2011 افزایش داشته است. محققان هشدار داده‌اند که در صورت تداوم چنین آماری، به‌زودی انگلیس با افزایش شدید مبتلایان به دیابت نوع 2 روبه‌رو خواهد شد

محققان آمریکایی دانشگاه «فلوریدا» با همکاری پژوهشگران انگلیسی دانشگاه «لیسستر» اعلام کردند که مشاهده روند رو به رشد ابتلای انگلیسی‌ها به علائم زمینه‌ساز دیابت دور از انتظار بوده و چنانچه این روند ادامه یابد، در سال‌های آتی انگلیس با بحران مبتلایان به دیابت مواجه خواهد شد. آنها با اعلام این هشدار به افراد توصیه می‌کنند که با رعایت رژیم غذایی و تغییر در سبک زندگی خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهند. 

علائم زمینه‌ساز دیابت شرایطی است که در آن، قند خون به بالاتر از حد طبیعی می‌رسد ولی این مقدار به اندازه‌ای بالا نیست که بیماری دیابت تلقی شود. البته این گروه از افراد در مقایسه با کسانی که علائم زمینه‌ساز بیماری دیابت ندارند، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند و از سوی دیگر، خطر بروز مشکلات قلبی- عروقی، آسیب‌های عصبی و شبکیه‌ای چشم و نیز بیماری‌های کلیوی در آنها بالاتر است.

سالانه پنج تا 10 درصد از افراد مبتلا به علائم زمینه‌ساز دیابت به دام دیابت نوع 2 گرفتار می‌شوند. ولی پزشکان معتقدند با تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی می‌توان بر این مشکل غلبه کرد. بررسی‌ها حاکی از آن است که علاوه‌بر در نظر گرفتن سن، جنس، نژاد، نمایه توده بدنی و فشار خون بالا، موقعیت اجتماعی- اقتصادی نیز نقش موثری در بروز علائم زمینه‌ساز دیابت در افراد دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که از هر سه آمریکایی، یک نفر از این علائم رنج می‌برد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha