سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

از سال 95 برای بیسوادان محدودیت ایجاد می‌شود. رییس سازمان نهضت سوادآموزی كشور گفت: استمرار امتیازات نظام به بیسوادان منوط به باسواد شدن افراد است و از ابتدای سال 1395 محدودیت‌ها اجرا می‌شود.

علی باقرزاده، اظهار داشت: چندی پیش شورای پشتیبانی سوادآموزی در حضور معاون اول رییس‌جمهور تشكیل شد و آنجا تقریبا سازمان نهضت سوادآموزی را موظف كردند طرحی ارائه دهد كه تمام جنبه‌های تشویقی و الزاماتی كه در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه شده است، مورد توجه قرار دهد. به گفته او تنها الزامات و محدودیت‌ها را در جاهایی می‌توانیم ایجاد كنیم كه دولت امتیاز می‌دهد نه اینكه حق افراد را نگه داریم؛

مثلا مسكن، بهداشت، شناسنامه و پاسپورت جزو حق افراد است و حق افراد را به خاطر بیسواد بودن آنها نمی‌توانیم ندهیم ولی برای آن دسته فعالیت‌هایی كه امتیاز است مثلا دولت تسهیلات، وام و مجوز فعالیت می‌دهد، می‌توانیم برنامه طراحی كنیم. به گفته او بر این اساس، استمرار امتیازات كشور به بیسوادان منوط به باسواد شدن افراد است و از ابتدای سال 1395 محدودیت‌ها اجرا می‌شود چون در سال 93 و 94 به افراد بیسواد مهلت داده خواهد شد.

گواهینامه رانندگی، پروانه كسب، گرفتن خدمات حمایتی از كمیته امداد و بهزیستی و نهادهای خدماتی و برداشت یارانه می‌تواند جزو آنها باشد كه در حال جمع‌بندی هستیم و امیدواریم تصویب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha