سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 114312

همیشه می‌توان جایی برای ورزش در برنامه روزانه پیدا كرد بعنوان مثال پیاده روی و دویدن كه این نوع ورزش‌ها نیاز به تجهیزات خاصی ندارند

 سلامت نیوز :یك فوق تخصص گوارش عنوان كرد: ورزش می‌تواند خطر سرطان روده را كاهش و جریان خون را افزایش ‌دهد بدین ترتیب روده‌ها كارایی بهتری خواهند داشت. دكتر نادیه بنی‌اسدی اظهار كرد: زندگی مدرن و پرمشغله به افراد این امكان را نمی‌دهد تا هفته‌ای پنج روز ورزش كنند با این حال بالا بردن آمادگی جسمانی تا حدودی می‌تواند سلامت روده‌ها را تامین كند.

وی در ادامه تاكید كرد: همیشه می‌توان جایی برای ورزش در برنامه روزانه پیدا كرد بعنوان مثال پیاده روی و دویدن كه این نوع ورزش‌ها نیاز به تجهیزات خاصی ندارند ضمن اینكه انجام این فعالیت‌ها جریان خون را به روده‌ها بیشتر می‌كند و كارایی سیستم گوارش را افزایش می‌دهد.

عضو هیات علمی‌دانشگاه علوم پزشكی كرمان با بیان اینكه پیاده‌روی ورزشی ملایم و بدون خطر است، اظهار كرد: پیاده‌روی سریع یا دویدن ممكن است به زانوها و مفاصل فشار بیاورد كه برای جلوگیری از این مشكل باید بر سطح صاف‌تری تمرین كرد. بنی‌اسدی همچنین گفت: كسانی كه مشغله فكری دارند نمی‌توانند ادعای سلامتی داشته باشند زیرا این افراد بیشتر دچار یبوست، سوء‌هاضمه، دل پیچه، درد معده و بواسیر، اختلالات عصبی مثل سردرد، سنگینی سر و بی‌خوابی می‌شوند. وی در ادامه افزود: البته عدم تعادل مزاج در افرادی كه مشغله فكری دارند، معمولاً با اختلال هضم شروع می‌شود.

این فوق تخصص گوارش تصریح كرد: غذاهای پرانرژی مثل مواد چرب و شیرینی برای افرادی كه فعالیت فكری دارند، كمتر باید مصرف شود چرا كه فعالیت بدنی آنان كمتر است و سوخت و ساز بدنشان نیز كاهش پیدا می‌كند و در نهایت موجب چاقی می‌شود ضمن اینكه این افراد نباید به مدت طولانی گرسنه بمانند. بنی‌اسدی یادآوری كرد: فعالیت فكری زیاد در شب توصیه نمی‌شود به خصوص اگر مداوم باشد؛ زیرا سكون ذهنی در شب بسیار حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha