سامانه نوبت دهی اینترنتی اهدای خون در تهران راه‌اندازی شد

سلامت نیوز :سامانه ثبت نام اینترنتی اهدای خون از 24 خرداد همزمان با روز جهانی اهدا کنندگان خون در تهران آغاز به کار کرده است. خبرگزاری فارس: سامانه نوبت دهی اینترنتی اهدای خون در تهران راه‌اندازی شد
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، این سامانه به منظور جلوگیری از اتلاف وقت اهدا کنندگان و مدیریت بهتر اهدای خون فعلاً به صورت آزمایشی در دو مرکز خونگیری چیذر و نازی آباد راه اندازی شده است.
 
سیما ذو الفقاری؛ معاون فنی و فناوریهای نوین سازمان انتقال خون در این باره اظهار کرد: سازمان انتقال خون به کمک این طرح می‌تواند ضمن نوبت دهی متوازن به اهدا کنندگان خون، مانع اتلاف وقت و ازدحام مراجعان در مراکز اهدای خون شود.
 
این طرح به مدت 6 ماه به صورت آزمایشی به اجرا در می‌آید و پس از آن بررسی شده و ایرادات احتمالی رفع خواهد شد.
 
وی گفت: با اجرای این طرح اهدا کننده با مراجعه به سایت www.ehda.ibto.ir  می تواند روز و ساعت مراجعه را انتخاب کند و در وقت تعیین شده به مرکز خونگیری مراجعه کند.
 
ذوالفقاری این طرح را گامی در جهت رفاه و تکریم اهداکنندگان خون دانست و افزود: این طرح توصیه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت است که شرایط آموزش مجازی اهدا کننده را فراهم کرده و کیفیت مصاحبه با اهداکننده خون را بالا می‌برد و همزمان اهدای خون را متوازن می سازد.
 
وی تصریح کرد: این یک امکان برای اهدا کننده است و اجباری در آن نیست و کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند نیز می توانند مستقیم به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha