سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹

هفته آینده قرار است، نرخ تعرفه درمان بیمه معتادان از سوی شورای عالی بیمه‌ها تعیین شود و این تسهیلات در اختیار شماری معدود از جمعیت معتادان کشور و بیماران اچ.آی.وی مثبتی که از درمان ام.ام.تی (نگهدارنده متادون) استفاده می‌کنند، قرار داده شود.

سلامت نیوز: هفته آینده قرار است، نرخ تعرفه درمان بیمه معتادان از سوی شورای عالی بیمه‌ها تعیین شود و این تسهیلات در اختیار شماری معدود از جمعیت معتادان کشور و بیماران اچ.آی.وی مثبتی که از درمان ام.ام.تی (نگهدارنده متادون) استفاده می‌کنند، قرار داده شود.

درگفت‌و‌گوی کوتاه با «فرید براتی» مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر این موضوع بررسی شد.


  بیمه پایه درمان معتادان چه زمانی نهایی خواهد شد؟
قرار است طی هفته آتی، نرخ تعرفه درمان بیمه معتادان از سوی شورای عالی بیمه‌ها مصوب شده و سپس از طریق شرکت‌های بیمه‌گذار به گروه‌هایی که ستاد مبارزه با مواد مخدر در اولویت قرار داده است ارائه شود.


  چرا ستاد مبارزه با مواد مخدر مستقیماً و با استفاده از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها برای تقسیم این منابع اقدام نمی‌کند و سازمان‌های بیمه گر را وارد این میدان کرده است؟
در نظر داشته باشید اعتبارات تخصیص داده شده برای درمان بیماران معتاد با در نظر گرفتن جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفری آن‌ها بسیار اندک است و ضمن آن‌که همه این جمعیت نیز صلاحیت دریافت تسهیلات بیمه را ندارند و شاید اصلاً برای دریافت آن اقدام هم نکنند.
  سال گذشته مبلغ 5/22 میلیارد تومان برای درمان معتادان به سازمان‌های بیمه گر ارائه شده بود اما تا این لحظه ریالی از اعتبار سال گذشته برای بیمه درمانی معتادان تخصیص داده نشده است.


سازمان‌های بیمه گر از سال 89 سعی کرده‌اند با قدرت از اجرای قانون خودداری کنند؟ نظر شما در این باره چیست؟
براساس اعلام سازمان‌های بیمه گر این مبلغ با اخذ اجازه از معاونت راهبردی ریاست جمهوری در سال 92 به امور دیگری اختصاص یافته است. اما درباره بخش دوم سؤالتان باید بگویم شمار معتادان کشور دلمشغولی‌های زیادی برای سازمان‌های بیمه گر به وجود آورده است و این شائبه را ایجاد کرده که همه یک میلیون و 300 هزار نفر بخواهند با استفاده از این تسهیلات اقدام به دریافت تسهیلات بیمه‌ای کنند بیمه‌های درمانگر معتقدند اگر دایره ارائه خدمات به معتادان گسترده شود نمی‌توانند از عهده خدمتگزاری برآیند.

منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha