سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 114327

مردان نسبت به زنان کمتر به سلامت خود اهمیت می دهند برخی از مردان بر این باورند که مراجعه به پزشک یا آزمایش دادن، وقتشان را تلف می کند؛ در حالی که هر خانواده ای نیاز به یک همسر و پدر سالم دارد؛ پس نباید کار و مشغله زیاد به سلامت شما لطمه بزند.

مردان این آزمایش ها را فراموش نکنند

سلامت نیوز: مردان نسبت به زنان کمتر به سلامت خود اهمیت می دهند برخی از مردان بر این باورند که مراجعه به پزشک یا آزمایش دادن، وقتشان را تلف می کند؛ در حالی که هر خانواده ای نیاز به یک همسر و پدر سالم دارد؛ پس نباید کار و مشغله زیاد به سلامت شما لطمه بزند.

به گفته یک پزشک، خیلی از بیماران مرد در صورت مراجعه به هنگام و منظم به پزشک، در هزینه ها صرفه جویی کرده و کمتر ناراحتی تحمل می کنند. در این مطلب به نقل از «نیوزویک» به چند آزمایش اشاره شده است که باید هر مردی انجام دهد.

فشار خون:پس از ۱۸ سالگی، سالی یک بار فشار خون کنترل شود؛ آزمایش نسبتاً ساده ای که در عین حال مهم است.

 دیابت:شاید تصور کنید که اگر دیابت داشتید تا الان می فهمیدید. اما اگر در خانواده تان این بیماری سابقه دارد، بهتر است قبل از بروز بیماری آزمایش انجام دهید.

کلسترول:از ۲۰ تا ۳۵ سال، هر سال یک بار آزمایش کنترل کلسترول انجام دهید. پس از ۳۵ سالگی هر ۵ سال این آزمایش را انجام دهید.

سرطان کلورکتال:با رسیدن به ۵۰ سالگی، نیاز به کلونوسکوپی است. با این روش پزشک می تواند در صورت مشاهده پولیپ آن را خارج کند. در صورت بی اشکال بودن نتایج آزمایش، تا ۱۰ سال دیگر نیاز به این آزمایش نیست.

سرطان پروستات:همانند سرطان کلورکتال، پس از ۵۰ سالگی برای تشخیص پروستات نیاز به آزمایش است.

واکسن:اغلب ما تصور می کنیم که واکسن برای کودکان است در صورتی که برای بزرگسالان نیز واکسن تجویز می شود بهتر است درباره نیاز به واکسن مناسب سن خود از پزشک سوال کنید.

تست شنوایی:با بالا رفتن سن، شنوایی نیز کم می شود. با کنترل آن می توان از بدتر شدن وضعیت آن جلوگیری کرد.

معاینه چشم:اگر قدرت بینایی خوبی دارید، پس از ۴۰ سالگی، هر ۲ سال نیاز به معاینه دارید اما اگر از عینک طبی یا لنز استفاده می کنید هر سال برای معاینه به چشم پزشک مراجعه کنید تا در صورت تغییر شماره اقدام شود.

اکوی قلبی:در ۳۰ سالگی این آزمایش برای تعیین وضعیت فعالیت قلبی انجام شود. در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی هر ۴ سال و پس از ۵۰ سالگی نیز هر ۳ سال انجام شود.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha