سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 114329

آلوده بودن بنزین تولید پتروشیمی‌ها بحث داغی است که این روزها افکار عمومی را به خود مشغول کرده هرازگاهی برخی مسئولان اظهار نظرهایی دراین باره می‌کنند، اما جالب اینجاست که تاکنون تصمیم قاطعی دراین باره گرفته نشده، فضا آنقدر مبهم است که برخی‌ها آلوده بودن یا نبودن بنزین پتروشیمی را دستاویزی قرار داده‌اند برای ضربه زدن به رقبا یا مخالفان خود.

سلامت نیوز: آلوده بودن بنزین تولید پتروشیمی‌ها بحث داغی است که این روزها افکار عمومی را به خود مشغول کرده هرازگاهی برخی مسئولان اظهار نظرهایی دراین باره می‌کنند، اما جالب اینجاست که تاکنون تصمیم قاطعی دراین باره گرفته نشده، فضا آنقدر مبهم است که برخی‌ها آلوده بودن یا نبودن بنزین پتروشیمی را دستاویزی قرار داده‌اند برای ضربه زدن به رقبا یا مخالفان خود.

نکته اینجاست که در این میان سلامت شهروندان فراموش و دچار حاشیه‌های سیاسی شده است. برای نمونه وقتی رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با صراحت گفت بنزین پتروشیمی‌ها آلوده است، برخی‌ها گفتند همسر وی در زمینه واردات بنزین فعالیت می‌کند، به همین دلیل او چنین اظهارنظری کرده است.
هر چند این خبر خیلی زود و با جدیت تکذیب شد، اما این آخرین حاشیه‌سازی این ماجرا نبوده و نیست چون خبرآنلاین در این باره نوشته بتازگی گزارشی در رسانه‌ها از قول مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شد که گواهی بود بر این‌که بنزین‌های تولیدی پتروشیمی‌ها آلوده نیست، اما این اظهارنظر نیز سرانجام با تکذیب مرکز پژوهش‌های مجلس روبه‌رو شد.
مرکز پژوهش‌ها با انتشار مطلبی در سایت خود تصریح کرده اطلاعات جدیدی در این خصوص منتشر نکرده است.
هر چند آنهایی که ادعا می‌کنند بنزین پتروشیمی‌ها آلوده نیست، اطلاعات تازه این مرکز مطالعاتی را «خط بطلانی بر تحلیل‌های سیاسی» در مورد بنزین پتروشیمی‌ها دانسته بودند، ولی تکذیب خبر از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که اساس انتشار گزارش اولیه بیش از آنچه اعلام شده، سیاسی بوده است.
مرکز پژوهش‌های مجلس در این باره اعلام کرده به دلیل حساسیت موضوع کیفیت بنزین‌های تولیدی در واحدهای پتروشیمی یا وارداتی، این مرکز در حال برگزاری جلسات کارشناسی و دعوت از همه صاحب‌نظران، ذی‌نفعان و متخصصان برای روشن شدن موضوع است که پس از بررسی کامل، ‌نظر کارشناسی مرکز در اختیار سیاستگذاران و تصمیم‌گیران کشور قرار خواهد گرفت.
این در حالی است که تاکنون گزارش مربوط به بررسی کیفیت بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها و همچنین بنزین وارداتی در مرکز پژوهش‌های مجلس نهایی نشده است. به همین دلیل باید از مسئولان این مرکز خواست هرچه زودتر نتایج تحقیقات خود را منتشر کنند تا بیش از این سلامت شهروندان به خطر نیفتد و برخی‌ها به قول معروف بیش از این از آب گل‌آلود ماهی نگیرند.

منبع:جام جم سرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha