مدیرکل آموزش بهداشت و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه 65 تا 85 درصد مراقبت‌ها خودمراقبتی است، افزود: بیش از 80 درصد بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی، 90 درصد بیماران مبتلا به دیابت نوع دو و یک سوم سرطان‌ها با خودمراقبتی پیشگیری خواهند شد.

65 تا 85 درصد از بیماری‌ها با خودمراقبتی پیشگیری می‌شود

سلامت نیوز: مدیرکل آموزش بهداشت و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه 65 تا 85 درصد مراقبت‌ها خودمراقبتی است، افزود: بیش از 80 درصد بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی، 90 درصد بیماران مبتلا به دیابت نوع دو و یک سوم سرطان‌ها با خودمراقبتی پیشگیری خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رفیعی‌فر در مراسم دومین گردهمایی روسای بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با اشاره به سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد ویژگی‌های کلیدی نظام سلامت مردم محور گفت: از ویژگی‌های نظام سلامت مردم محور عمل نکردن به صورت بیماری محور، کنترل بیشتر مردم به عنوان خالقان سلامت و رفاه خود، توسعه مراقبت‌های جامع به جای مراقبت‌های پراکنده و نامنسجم و مورد توجه قرار گرفتن منابع موجود در جامعه است که می‌تواند حامی تغییرات مورد نیاز برای ارتقای سلامت باشند.

رفیعی‌فر در مورد ویژگی‌های نظام سلامت متکی به مردم و توانمندی مردم برای خودمراقبتی اظهارکرد: از ویژگی‌های این طرح به رسمیت شناختن تعهد و تخصص مردمی که به آنها خدمت می‌کند و حمایت از مردم برای تغییر در رفتارشان و ایجاد شبکه‌های اجتماعی که سلامتشان را بهبودی بیشتر می‌بخشد، است.

وی با بیان اینکه سیستم خدمات بهداشتی درمانی کشور ما از ابتدا تاکنون خدمات ارزنده‌ای داشته است، گفت: با توجه به تغییرات زندگی امروز به تغییرات وسیع تری نیاز داریم. ضرورت اصلی این تغییر فشار مالی بی سابقه بر خدمات عمومی به دلیل پیرشدن جمعیت و تغییر بار بیماری است که مدیریت آن نیازمند ارائه مدل‌های جدید و متفاوت مراقبت بهتر و متناسب با نیازهای مردم،‌ حال و آینده است.

مدیر کل آموزش بهداشت و ارتقای سلامت وزارت بهداشت در پایان گفت: 48 درصد افراد 15 تا 65 سال چاق هستند و یا اضافه وزن دارند. 10 درصد افراد روزانه سیگار می‌کشند، 19 درصد فشار خون بالا و 14 درصد قند خون بالا و 28 درصد افراد کلسترول بالا دارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha