نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در مورد مقابله با ریزگردها با انتقاد از عملکرد دستگاه های مربوط گفت: مقابله با ریزگردها باید ریشه ای، اساسی و درست انجام شود.

سلامت نیوز: نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در مورد مقابله با ریزگردها با انتقاد از عملکرد دستگاه های مربوط گفت: مقابله با ریزگردها باید ریشه ای، اساسی و درست انجام شود.


احمد شوهانی در گفت و گو با خانه ملت در مورد کارهای انجام شده برای مقابله با گرد و غبار و ریز گردها گفت: ما پیگیری های زیادی انجام داده ایم ولی اغلب اقدامات صورت گرفته بیشتر در حد مسکن هایی زودگذر انجام گرفته است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته بر اساس آنچه که به ما گفته اند رایزنی هایی با مقامات کشورهای همسایه مثل عراق، کویت و سوریه شده است ولی اقدامی که جوابگو باشد را همچنان نمی بینیم.

وی در مورد انتظارات از بخش های مربوطه گفت: انتظار داریم که دولت از طریق وزارت خارجه و سازمان های ذیربط مثل سازمان حفاظت از محیط زیست موضوع را پیگیری جدی نماید.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: در حال حاضر در استان های غربی هم زیست انسانی و هم زیست جانوری و هم زیست طبیعی ما در حال از بین رفتن است.

وی تصریح کرد: یک سوم جنگل های زاگرس در معرض خشک شدن قرار دارند که بخش اعظم آن به خاطر وجود ریزگردها است.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: حتی دولت پرداخت فوق العاده بدی آب و هوا به مناطق زیر پوشش ریزگردها که انتظار از دولت و کارکنانش بوده را از سال گذشته قطع کرده است.

وی ضمن اشاره به پیگیری های انجام شده در زمینه مقابله با ریزگردها ادامه داد: آنچه به ما مربوط بوده را پیگیری کردیم و به معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و خود رئیس جمهور نامه دادیم و پیگیری کردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همیشه هر وقت ما ریزگردها را داریم در حد هشدار است اما حتی دریغ از یک عدد ماسک که به مردم توزیع کنند.

وی تصریح کرد: امکاناتی که هلال احمر و سایر دستگاه ها در چنین زمان هایی باید در اختیار مردم قرار دهند قرار نمی دهند و این  هم دریغ شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: دولت می گوید می خواهیم کاری انجام دهیم که در دراز مدت جلوگیری کنیم ولی وقتی که در کوتاه مدت این ریزگردها می آیند بالاخره آسیب می زنند.

وی افزود: دولت باید هم در کوتاه مدت، هم در میان مدت و هم در دراز مدت ورود کند.

احمد شوهانی گفت: دولت در دراز مدت باید این معظل را از بین ببرد و این بستگی به مذاکرات با عراق، سوریه و کویت دارد.

وی ادامه داد: این انتظار است که دولت ها به کمک هم بیایند و منشأ این ریزگردها را شناسایی کنند و کاری انجام دهند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: کار باید ریشه ای، اساسی و درست انجام شود ولی در کوتاه مدت وقتی که این روزگردها می آیند و منطقه ای را زیر پوشش قرار می دهند دولت باید حمایت هایی کند که در این روزها مردم آسیب جدی نبینند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقدامات جزئی دولت گفت: دولت در نوار مرزی استان ما یک سری درختکاری کرده که جوابگو نیست تأثیرش خیلی خیلی اندک است و اقدام دیگری جز سخنرانی و شعار از دولت ندیده ام.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha