تهیه کننده برنامه شوق زندگی در واکنش به اعتراض رییس سازمان نظام پزشکی نسبت به یکی از گزارش های این برنامه، گفت: منکر واقعیت های جرایم پزشکی نشویم، با کمی تامل در دادسراها می توان دریافت که چه بلاهایی در اثر کوتاهی و قصور برخی پزشکان بر سر شهروندان آمده است.

سلامت نیوز: تهیه کننده برنامه شوق زندگی در واکنش به اعتراض رییس سازمان نظام پزشکی نسبت به یکی از گزارش های این برنامه، گفت: منکر واقعیت های جرایم پزشکی نشویم، با کمی تامل در دادسراها می توان دریافت که چه بلاهایی در اثر کوتاهی و قصور برخی پزشکان بر سر شهروندان آمده است.

جواد محمد بیگی در گفت وگو با ایرنا خطاب به علیرضا زالی گفت: باید بپذیرید که هم اکنون عده قلیلی در جامعه پزشکان وجود دارند که به حقشان قانع نبوده و با اعمال جرایمی همچون زیرمیزی گرفتن، تجویز داروهای غیرمجاز، جراحی های ناشیانه و غیره با جان هموطنانمان بازی کرده و دید عموم مردم را نسبت به سایر همکاران شریف رشته پزشکی بدبین می کنند.

شوق زندگی برنامه ای است که هرسه شنبه صبح از شبکه سه سیما پخش می شود ، موضوع یکی از این برنامه ها پزشکان بود .

در بخشی از نامه رییس سازمان نظام پزشکی به سازمان صداوسیما که روز جاری منتشر شده، آمده است: برخی جریانات ناآگاه و مغرض با پخش برنامه هایی از طریق رسانه ملی با موضوعات سلامت و حتی غیرآن به ویژه برنامه تاسف برانگیز«شوق زندگی» و طراحی سوالات سخیف و موهن غالبا در پی ایجاد یاس و نگرانی در مردم و دلسردی و رنجش در جامعه پزشکی کشور هستند .

درادامه آمده است: دراین برنامه به باارزش ترین سرمایه پزشک و بیمار یعنی اعتماد بین آنان که مهم ترین عامل موثر در بهبود بیمار و کیفیت درمان بوده تعرض کرده است .

ˈ سازمان نظام پزشکی ادامه این روند و هرگونه تخریب جامعه نجیب پزشکی و همراهی با عناصر کج فهم را به شدت محکوم وعواقب هر نوع واکنش اجتماعی را گوشزد می کند.ˈ

تهیه کننده برنامه شوق زندگی اظهار کرد: این برنامه به سبب آنکه مردم تمام جامعه پزشکان را با یک چشم نبینند و بدانند که چگونه باید در چنین مواقعی اعتراض و از چه مرجعی خواستار رسیدگی شوند، تولید شده است. متاسفانه ایشان به جای قدردانی از رسانه ملی سعی در فرافکنی دارند.

محمد بیگی با اشاره به اهداف تولید برنامه شوق زندگی گفت: این برنامه در راستای افزایش آگاهی مردم و شهروندان نسبت به مسائل و مشکلات پیرامونی خودشان است تا با هوشیاری بیشترنسبت به شیادی کلاهبرداران کمتر به دادسراهای قوه قضاییه مراجعه کنند.

وی گفت: برهمین اساس طی برنامه های مختلف شوق زندگی در مورد مسائل مختلفی همچون مشکلات ازدواج، خرید ملک، خودرو، سرمایه گذاری های مختلف و غیره با حقوق دانان مرتبط به گفت و گو نشستیم.

تهیه کننده برنامه شوق زندگی افزود: جرایم پزشکی نیز از جمله موضوعاتی بود که طی برنامه های گذشته با حضور افراد و حقوقدان های متخصص برای آگاهی شهروندان نسبت تولید و به این مساله به روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

بیگ محمدی خاطرنشان کرد: صدا و سیما همیشه در راستای فرهنگ سازی گام برداشته و سعی کرده تا به عنوان ناظر افکار عمومی معایب را با دید اصلاح گونه بیان کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha